Geplaatst door Nedap

River Island en Nedap implementeren RFID binnen 7 maanden

Moderetailer River Island uit het Verenigd Koninkrijk heeft Nedap geselecteerd voor de internationale uitrol van RFID-hardware en -software in 280 winkels. De implementatie wordt binnen slechts 7 maanden gerealiseerd omdat tijdrovende IT-integratie niet nodig is. Bij dit omvangrijke project is Nedap als hoofduitvoerder verantwoordelijk voor de levering van de !D Cloud-software en handheld RFID-lezers, en de waarborging van de kwaliteit van de RFID-labels op de artikelen.

River Island heeft eerst een pilot uitgevoerd. Hieruit bleek dat !D Cloud de voorraadnauwkeurigheid aanzienlijk verhoogt, waardoor er dankzij een verbeterde productbeschikbaarheid meer omzet wordt gerealiseerd. Jon Wright, Head of Global Loss Prevention & Safety bij River Island legt uit: “Onze voorraadnauwkeurigheid was voorheen niet optimaal. Na de implementatie van !D Cloud nam de nauwkeurigheid binnen twee weken bij alle winkels toe tot 97% en werd dit percentage vervolgens gehandhaafd. En, nog veel belangrijker, door !Cloud is de omzet in al onze pilotwinkels toegenomen.”

RFID faciliteert omnichannel
“In een omnichannel wereld, is productbeschikbaarheid het allerbelangrijkste. Om onze klanten omnichannel services te kunnen bieden, zijn nauwkeurige voorraadgegevens voor ons van cruciaal belang. We zijn onder de indruk van de geavanceerdeid van !D Cloud en de geringe IT-inspanningen die nodig zijn voor de implementatie ervan. Dit maakt de toepassing van RFID extreem eenvoudig. Zo kunnen we onze aandacht direct vanaf het begin op het belangrijkste aspect richten: het verhogen van de voorraadnauwkeurigheid in al onze winkels en een volledige controle over onze voorraad door zichtbaarheid op itemniveau”, aldus Jon Wright.

Met behulp van RFID wil River Island de voorraadnauwkeurigheid aanzienlijk verhogen, wat vervolgens de weg vrijmaakt voor omnichannel services als Ship-From-Store, Buy Online Return In Store en Buy Online Pickup In Store.

Rob Schuurman, Managing Director bij Nedap Retail voegt toe: “We zijn ontzettend trots om te mogen aankondigen dat River Island samen met ons hun RFID-avontuur aangaat. De volledige implementatie in 280 winkels wordt binnen 7 maanden voltooid. Dit laat zien dat !D Cloud perfect past bij de vereisten van de retailsector. Het is een uiterst toekomstbestendige cloudoplossing, omdat er voortdurend nieuwe functies bijkomen. Het is niet nodig om dure en complexe software-integraties uit te voeren of in iedere winkel servers te installeren. Zo kan er op eenvoudige wijze snel van RFID geprofiteerd worden.”