Geplaatst door #SMWRdam

Rotterdam dit najaar opnieuw socialmedia-hoofdstad van de Benelux

Rotterdam, 30 juni 2016 – Top notch sprekers uit binnen- en buitenland, de laatste ontwikkelingen, pittige discussies en intensief netwerken. Van 14 t/m 17 november strijkt het grootste evenement op het gebied van social media en innovatie weer neer in Rotterdam. Het internationale Social Media Week wordt vier keer per jaar georganiseerd en vindt dan gelijktijdig plaats in steeds vier verschillende wereldsteden. In november is het de beurt aan Rotterdam, samen met Chicago, Sydney en Santiago. Tijdens de events delen nationale en internationale sprekers en spelers de beste ideeën, innovaties en inzichten over hoe social media en technologie het bedrijfsleven, de maatschappij en cultuur wereldwijd veranderen. Voor de derde editie van Social Media Week Rotterdam (#SMWRdam) zijn onder meer Nancy Groves, Social Media Team Leader bij de Verenigde Naties (NYC), Steven Mehringer, Head of Communications bij de NAVO (Brussel), Thomas van Schaik, Manager Marketing & Commerce bij NOC*NSF (Papendal), Noah Zeeuw (Ponkers), Creative Lead bij Onlane (Amsterdam) en Karlijn Vogel-Meijer, Manager Social Media bij KLM (Amsterdam) als sprekers bevestigd. Ook kun je alle dagen vragen stellen aan de experts van onder andere OBI4wan, Komfo en Social Seeder.

#SMWRdam
Verdeeld over twee grote zalen en verschillende break-out rooms nemen drie dagen lang koplopers en smaakmakers op het gebied van social media en innovatie het publiek mee in hun uitdagingen, successen en mislukkingen. Zij spreken over onderwerpen waar bedrijven, ondernemers, non-profit organisaties en overheden tegenwoordig allemaal mee te maken hebben. De opkomst van de ‘millenials’ bijvoorbeeld, als doelgroep, maar ook als ondernemer. Ander thema is het in stand houden van de vaak wankele balans van belangen. De Verenigde Naties opereren voortdurend op dit vlak. Ook de impact van merken en de steeds sneller ontwikkelende technologie is onderwerp van gesprek. Naast een uitgebreid inhoudelijk programma biedt  ook heel praktische sessies. Tijdens de ‘Expert Sessions’ presenteren verschillende bedrijven kort en bondig hun belangrijkste tips & tricks. Meer nog dan in voorgaande edities is er ruim aandacht voor netwerken. Verschillende side-events zorgen dat elke deelnemer met nieuwe inspiratie én nieuwe contacten en kansen vertrekt.

Vroege vogels
Voor #SMWRdam zijn driedaagse VSP-passen (€599) en dagpassen (€249) verkrijgbaar. Earlybirds krijgen vanaf 9 augustus t/m 12 september 40% korting.
Hou de website en socialmedia-kanalen van #SMWRdam in de gaten voor updates over sprekers en de programmering: http://socialmediaweek.org/rotterdam/

Over Social Media Week Rotterdam
#SMWRdam, onderdeel van de internationale Social Media Week, werd in 2014 opgericht door Maarten Reijgersberg, eigenaar van socialmedia-bureau RauwCC. Sinds 2015 trekken RauwCC en BRAND – The Urban Agency samen op in de organisatie van het evenement.