Salesforce Marketing Cloud Predictive Decisions maakt kracht van klantdata beschikbaar voor marketeers

Utrecht, 5 maart 2015 – Salesforce, het Customer Success Platform en ’s werelds meest gebruikte CRM-toepassing, introduceert Salesforce Marketing Cloud Predictive Decisions. Met Predictive Decisions (letterlijk: voorspellende beslissingen), kunnen marketeers de kracht van data science inzetten om de klantbetrokkenheid te analyseren en klanten proactief nieuwe geschikte content, producten of aanbiedingen te presenteren.

Zo eenvoudig het tegenwoordig is voor marketeers om klantdata te verzamelen, zo lastig is het deze data zo in te zetten, dat een klant constant voorzien wordt van de juiste gepersonaliseerde content.  Uit het Forrester-onderzoek ‘Refresh your Approach to 1:1 Marketing’, gedaan in opdracht van Salesforce, blijkt dat 36 procent van de marketeers moeite heeft om klantinformatie zo toe te passen dat de klantervaring continu verbetert. Daarnaast worstelt 42 procent met het analyseren van data vanuit alle klantcontacten.

Gepersonaliseerde campagnes
Salesforce Marketing Cloud combineert in een makkelijk te gebruiken toepassing CRM- en marketinginformatie met relevante contextuele data, zoals surfgedrag, en gebruikt beslissingen op basis van predictive intelligence om de conversie en het engagement te verhogen. Hierdoor kunnen marketeers schaalbare gepersonaliseerde campagnes opzetten met gebruik van diverse marketingkanalen, op een manier die klanten verrast en blij maakt. Daarnaast krijgen marketeers de mogelijkheid complete programma’s te ontwikkelen, die de stap zetten van contextuele betrokkenheid naar voorspellende marketing door de integratie van data vanuit verschillende marketingkanalen gecombineerd met een geheel nieuwe workflow en automatisering.

Algoritmes
Met Predictive Decisions kan een marketeer zowel anonieme als bekende klantprofielen continu updaten, zodat hij precies weet wat de voorkeuren van elke individuele klant zijn. Geavanceerde algoritmes doen vervolgens voorspellingen over welke content, product of aanbieding het best kan worden gepresenteerd. Hierdoor neemt de conversie en betrokkenheid van elke klant toe.

Van toevallige bezoeker naar klant
‘Met de introductie van Predictive Decisions geven we marketeers de mogelijkheid data science te gebruiken om betere resultaten te behalen,’ stelt Scott McCorkle, CEO van Salesforce Marketing Cloud. ‘Met Salesforce Marketing Cloud hebben marketeers een enkel platform dat CRM- en marketingdata verbindt met contextuele informatie, zodat ze nauwkeurige voorspellende programma’s kunnen opzetten. Hiermee wordt een toevallige bezoeker een nieuwe klant.’

Belangrijke innovaties in Salesforce Marketing Cloud Predictive Decisions zijn:

• Collect Beacon: verzendt real-time content-updates en klantgedrag direct naar het Salesforce-platform, zodat gebruikersprofielen continue up-to-date zijn om voorspellende beslissingen in te kunnen zetten. Een marketeer haalt het meeste uit klantdata door via verschillende kanalen en op elk apparaat op maat te communiceren. Met Predictive Decisions kunnen marketeers meer doen dan simpele productaanbevelingen op hun website.
  • Nieuwe workflow en automatisering: brengt marketingcampagnes tot leven met data vanuit alle marketingkanalen. Data over klantgedrag wordt automatisch en in real-time in het Marketing Cloud-platform gezet, waardoor communicatie altijd actueel en relevant is. Elke marketeer kan op deze manier krachtige voorspellende campagnes inzetten, zonder extra ontwikkelingskosten om de data bruikbaar te maken.
  • Native Predictive Decisions: voorspelt welke content de hoogste conversie zal behalen, of dit nu een aanbieding, product of grafische content is. Een eenvoudige drag and drop-functie geeft de marketeer toegang tot contentmodules, die hij real-time in verschillende marketingkanalen kan inzetten. Hierdoor krijgt elke bezoeker precies de informatie die op dat moment voor hem relevant is. Een retail marketeer kan met een paar klikken een gepersonaliseerde e-mailcampagne opstellen. Hierin staan niet alleen de eerder bekeken items van de klant, maar ook de aanbevolen en meest relevante vervolgcontent. Dit alles met een real-time productcatalogus, waardoor bestellen erg gemakkelijk wordt.

Marktleiders gebruiken Salesforce Marketing Cloud voor 1:1 customer journeys
De Salesforce Marketing Cloud is ’s werelds meest gebruikte marketingapplicatie. Het geeft marketeers de mogelijkheid om in een enkel scherm met alle klantinformatie, customer journeys te plannen en te optimaliseren, gepersonaliseerde content te leveren op elke kanaal en apparaat en de impact op hun bedrijfsresultaten te meten. Grote internationale merken, zoals Diesel, Room & Board en Donorschoose.org, zetten de Marketing Cloud in om op een geheel nieuwe manier met hun klanten om te gaan.

##

Over Salesforce
Salesforce (NYSE: CRM) levert cloud computing-oplossingen en biedt – in abonnementsvorm – een geïntegreerd online platform voor relatiebeheer, verkoop, service en marketing. Meer dan 100.000 bedrijven wereldwijd, variërend van het MKB tot multinationals, transformeren hun organisatie naar een werkelijk vraaggestuurde organisatie met Salesforce. Salesforce helpt organisaties hun klantgerichte processen zo te stroomlijnen, dat zij zeer snel kunnen inspelen op bestaande en nieuwe klantbehoeften en –wensen. Daarnaast biedt het bedrijf met het Salesforce1-platform naast eigen toepassingen ook business applicaties van partners via de snelgroeiende AppExchange. Deze apps zijn eenvoudig te integreren met de omgeving van eindgebruikers en zijn op nagenoeg alle mobiele platformen beschikbaar. In de Benelux werken bedrijven van uiteenlopende grootte met Salesforce, zoals KLM, PostNL, Philips, Nationale Nederlanden, Coca Cola, TVH, Telenet, Van Gansewinkel, eMerus, Mylaps, MKB Servicedesk en The Cloakroom. Ga voor meer informatie naar http://www.salesforce.com/nl of volg op Twitter @Salesforce_NL.