Industry Wire

Salesforce publiceert cijfers derde kwartaal boekjaar 2015

Enschede, 20 november 2014 – De Philips ‘My Technology Portal’, ontwikkeld door internetbureau TriMM, heeft de prestigieuze internationale Golden Marcom Award 2014 voor portals gewonnen. De prijs wordt ieder jaar uitgereikt aan marketing- en communicatieprofessionals die opvallen met bijzondere en creatieve prestaties. Aan de competitie, die wereldwijd de grootste in zijn soort is, deden 6500 deelnemers uit zeventien verschillende landen mee.

De OEM-klanten van Philips Lighting maken toepassingen voor binnen- en buitenverlichting voor heel Europa. De informatie die een klant nodig heeft om producten te bestellen, was voorheen alleen beschikbaar via de key accountmanager. Om dit proces efficiënter te laten verlopen en meer aandacht te schenken aan klantcontact, besprak Philips met TriMM de mogelijkheden voor het digitaal zakendoen met partnerbedrijven. Op basis van de jarenlange ervaring in B2B-klantrelaties, ontwikkelde TriMM vervolgens een innovatief platform, toegespitst op het optimaliseren van de klantervaring.

My Technology Portal
Dat platform werd de My Technology Portal, een dashboard waarin een veelvoud aan functionaliteit wordt geboden via zogenaamde widgets. De klant kan via de portal 24 uur per dag, zeven dagen per week samples aanvragen, zien welke productlanceringen op de planning staan en de mogelijkheid om direct orders plaatsen in het ordersysteem. Bovendien kunnen gebruikers  technische informatie opvragen en direct vragen stellen aan de accountmanager. Dankzij de My Technology Portal is er nu betrouwbare en gepersonaliseerde interactie en kennisdeling tussen Philips Lighting en zijn OEM-klanten mogelijk.

Persoonlijke internetoplossingen
“We zijn er trots op dat we Philips en zijn klanten zo goed van dienst hebben kunnen zijn,” zegt Marc Woesthuis, directeur en eigenaar van internetbureau TriMM. “Het was echt een gezamenlijke inspanning en dat zie je in het resultaat. We stelden onszelf voortdurend de vraag: wat is nu echt van waarde voor Philips en voor de klanten van Philips. Juist door die klantwaarde als uitgangspunt te nemen kom je tot een oplossing die echt succesvol is.”

Een goed voorbeeld van de gerealiseerde waarde voor klanten is het Share Center, een onderdeel van de My Technology Portal waar eenvoudig en snel documenten tussen Philips en zijn klanten kunnen worden gedeeld. “Dankzij het Share Center is er in de praktijk een veel sneller begrip van de functionaliteit die een klant vraagt en die Philips kan bieden. Deze kennis kan bovendien snel naar een grote groep worden gedistribueerd,” vertelt Woesthuis. “En dat allemaal op een persoonlijke  en klantgerichte manier. Voor veel bedrijven in de B2B-sector is het verdienmodel in hoge mate afhankelijk van het onderhouden van persoonlijke contacten en dat is belangrijk om rekening mee te houden wanneer ze zaken doen via het digitale kanaal. Ik denk dat we samen met Philips een portal hebben gebouwd die ervoor zorgt dat klanten een persoonlijk gevoel houden bij het contact met het bedrijf. Want een klant die zich alleen gelaten voelt in een nieuwe maar onpersoonlijke interface, blijft niet lang klant. Deze award is een mooie erkenning voor onze gezamenlijke inspanningen.”

Klanten blij met one-stop-shop
De communicatie met OEM-klanten verloopt nu via één centraal punt en het aantal klanten dat veelvuldig gebruik maakt van de portal groeit gestaag. De eerste onderzoeken laten zien dat er een besparing is gerealiseerd, omdat accountmanagers en klanten efficiënter kunnen werken. “Onze klanten waarderen de portal enorm,” zegt Marlijne Willemsen, manager van de Philips My Technology Portal. “Het is een one-stop-shop oplossing, die de klanttevredenheid verhoogt door gepersonaliseerde toegang te bieden tot onder meer onze technologische roadmaps, productportfolio updates en het laatste nieuws uit de markt.”

“We zien deze innovatie in digitale dienstverlening als een belangrijke stap voorwaarts, die onze leidinggevende positie in de verlichtingsmarkt zal bestendigen. Niet alleen op productniveau, maar ook op het gebied van dienstverlening,” zegt Peter Halmans, marketing director bij Philips Lighting. “We zijn dan ook heel blij met de erkenning van de jury voor deze mooie portal.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht