Salesforce.com komt met cijfers over tweede kwartaal boekjaar 2015

trecht, 22 augustus 2014 – Salesforce.com (NYSE: CRM), ’s werelds meest gebruikte CRM-platform, heeft de financiële resultaten bekend gemaakt van het tweede kwartaal van boekjaar 2015 (mei tot en met juli 2014).

• Omzet $1,32 miljard, 38 procent meer dan het voorgaande jaar;
  • Operating cash flow $246 miljoen, 34 procent meer dan het voorgaande jaar;
  • Verwachte omzet over boekjaar 2015 met $30 miljoen verhoogd naar $5,34 – 5,37 miljard.

“Met een omzetgroei van 38 procent blijft salesforce.com het snelst groeiende bedrijf binnen de top 10 van wereldwijde softwarebedrijven”, zegt Marc Benioff, bestuursvoorzitter en CEO van salesforce.com. “Ik ben verheugd aan te kondigen dat we onze omzetverwachting over boekjaar 2015 met $30 miljoen verhogen naar een maximaal bedrag van $5,37 miljard: een groei van 32 procent op jaarbasis.”
Salesforce.com boekte de volgende financiële resultaten over het tweede kwartaal, boekjaar 2015:

Omzet: De totale omzet over het tweede kwartaal bedroeg $1,32 miljard, een toename van 38 procent ten opzichte van het jaar ervoor. Inkomsten uit abonnementen en ondersteuning bedroegen $1,23 miljard, een stijging van 37 procent in vergelijking met het voorgaande jaar. De omzet uit dienstverlening en andere inkomsten bedroeg $86 miljoen, 58 procent meer dan het jaar daarvoor.
Earnings per Share: De GAAP loss per share over het tweede kwartaal was ($0,10) en de diluted non-GAAP Earnings per Share (EPS) kwam uit op$0,13.
Cash: de kasstroom uit operationele activiteiten over het tweede kwartaal bedroeg $246 miljoen, 34 procent meer dan het voorgaande jaar. De total cashcash equivalents en marketable securities bedroegen aan het eind van het kwartaal $1,67 miljard.

Verwachte omzet boekjaar 2015: De omzet voor salesforce.com in boekjaar 2015 ligt naar verwachting in de range van $5,340 – $5,370 miljard, een stijging van 30 tot 31 procent ten opzichte van het jaar ervoor.
Het volledige persbericht is te vinden op: https://www.salesforce.com/company/news-press/press-releases/2014/08/140821.jsp

Over salesforce.com

Salesforce.com (NYSE: CRM) levert cloud computing-oplossingen en biedt – in abonnementsvorm – een geïntegreerd online platform voor relatiebeheer, verkoop, service en marketing. Meer dan 100.000 bedrijven wereldwijd, variërend van het MKB tot multinationals, transformeren hun organisatie naar een werkelijk vraaggestuurde organisatie met salesforce.com. Salesforce helpt organisaties hun klantgerichte processen zo te stroomlijnen, dat zij zeer snel kunnen inspelen op bestaande en nieuwe klantbehoeften en –wensen.

Daarnaast biedt het bedrijf met het Salesforce1-platform naast eigen toepassingen ook business applicaties van partners, via de snelgroeiende AppExchange. Deze apps zijn eenvoudig te integreren met de omgeving van eindgebruikers en zijn op nagenoeg alle mobiele platformen beschikbaar.

In de Benelux werken bedrijven van uiteenlopende grootte met salesforce.com, zoals KLM, PostNL, Philips, Nationale Nederlanden, Coca Cola, TVH, Telenet, Van Gansewinkel, eMerus, Mylaps, MKB Servicedesk en The Cloakroom.

Ga voor meer informatie naar www.salesforce.com/nl of volg op Twitter @Salesforce_NL.