Industry Wire

Samenwerking Eneco’s Toon Zon met RTL Weer van start

Deze week introduceert Eneco Toon Zon. Dat is een uitbreiding op Toon waarmee je direct inzicht krijgt in wat je zonnepanelen in euro’s opwekken. Om dit impactvol over te brengen kozen Eneco, Mindshare en Volt voor een branded content concept, met als basis een samenwerking met Buienradar en RTL Weer.

De Buienradar meteorologen van RTL Weer zullen op zonnige dagen in-program aandacht besteden aan de kracht van de zon en de hoeveelheid opgewekte zonne-energie.

Vanuit het centraal thema “opgewekt” is door Volt en RTL gezamenlijk content ontwikkeld rondom het RTL Weer en meer verspreiding via de kanalen Buienradar, Zomerradar en het digitale RTL Magazine.
Mindshare is verantwoordelijk voor de totstandbrenging en opzet van de samenwerking met RTL.

Om nog meer digitale awareness te creëren voor Toon Zon start ook de activatie hoeopgewektisnederland.nl. Eind deze week gaat er een  interactieve kaart live waarin een verband wordt gelegd tussen live weerdata en het positieve sentiment in tweets en Instagram posts. Deze insights leveren mooie content op.

Quote Eneco (door: Floortje van den Berg): “Met de redactionele ondersteuning door Buienradar meteorologen in RTL Weer claimt Eneco op een natuurlijke manier het ‘weer’ in relatie met Toon Zon. Onder andere omdat Buienradar ook als feature op Toon zit, is dit een logische match voor ons.”

Quote RTL (door Axel Geijtenbeek): “RTL Weer en Buienradar vormen samen het grootste weerplatform van Nederland. Wij dragen duurzame initiatieven een zeer warm hart toe. Inzichtelijk maken hoeveel energie Nederland van de zon krijgt, hoort daar zeker bij.”

RTL ident spot: http://youtu.be/gGPhY-jIYKs

Credits:
Mindshare, strategie: Steven de Niet, Han Roode en Ward Cuiper
Volt, campagne strategie / concept / creatie: Pijke Oostra, Robbie Verdoes
RTL, concept: Richard Knaap, Axel Geijtenbeek
Eneco, klant: Yvette Anker, Floortje van den Berg
Video productie: Wenneker: Elles Markx, Martijn van Hees
MediaMonks, digitale productie: Joris Knetsch
Blue Mango Interactive, online advertising: Lodewijk van der Pol

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht