Geplaatst door Makers Channel

Samenwerking Makers Channel & FanFiber biedt influencers nieuwe commerciële mogelijkheden.

Makers Channel en fan merchandise marktleider FanFiber starten een samenwerking om influencers nieuwe commerciële mogelijkheden te bieden op het online videoplatform Makers Channel.

Fanfiber levert unieke, wereldwijd toepasbare oplossingen voor fan merchandise & management. Grote YouTube-sterren als bijvoorbeeld JackSepticeye, Ali-A en de Nederlandse GameMeneer maken al gebruik van de dienstverlening van Fanfiber. De komende maanden zullen de eerste webshops worden uitgerold. De samenwerking zal zich vooral toespitsen op Nederlandse en Engelstalige makers die reeds aangesloten zijn bij Fanfiber.

Marko van Kampen, CEO Makers Channel: “De samenwerking met Fanfiber is een verdere uitbreiding van onze strategie om makers maximaal te ondersteunen. De shops geven makers een directe plek rondom hun kanalen en video’s om hun merchandise aan te bieden”. Albert van den Broek, CEO Fanfiber voegt toe “Het aanbieden van de diensten van Makers Channel past volledig binnen onze strategie van full service ‘fan engagement’ voor onze artiesten en influencers”.

Over Makers Channel

Makers Channel is een online videoplatform waar influencers en web-talent hun video’s on demand kunnen aanbieden. Op het platform zijn webseries te zien van talenten en bekende namen van onder andere YouTube, Instagram, Facebook, TV en uit de sport- en muziekwereld.

Na de succesvolle start in Nederland heeft Makers Channel onlangs de stap naar het Verenigd Koninkrijk gewaagd. Wekelijks worden nieuwe shows en (sub)kanalen toegevoegd.

Over Fanfiber

Het snelgroeiende en van oorsprong Nederlandse Fanfiber biedt complete fan merchandise & fan engagement services aan artiesten en influencers. Met ruim 40 shops worden op dit moment wereldwijd al meer dan 50 miljoen fans bediend.