Industry Wire

Geplaatst door Blokker

Sarah Jessica Parker schittert opnieuw in Blokker-commercial

Amsterdam, 25 augustus 2016 – Blokker lanceert dit weekend haar nieuwe tv campage met wereldster Sarah Jessica Parker in de hoofdrol. Het is een vervolg op de introductiecampagne die in april dit jaar van start is gegaan. Uit onderzoek van TNS NIPO in opdracht van Blokker blijkt dat deze introductie goed is ontvangen en dat de non-food retailer hiermee ook een nieuwe, jongere doelgroep aanspreekt. De nieuwe commercial is de aftrap van de themacampagne ‘huis vol merken’ waar Blokker deze tendens mee voort zal zetten.

Met de themacampagne ‘huis vol merken’ wil Blokker het thuisdomein verder claimen. In de commercial, die vanaf 25 augustus op YouTube te zien is en vanaf 27 augustus op tv verschijnt, wordt er een kijkje genomen in de vrolijke New Yorkse keuken van de Amerikaanse tv- en filmster Sarah Jessica Parker. Met veel flair treft de grote Blokker-fan in hoog tempo met al haar nieuwe hoogwaardige keukenapparatuur de laatste voorbereidingen voor een etentje. Vol enthousiasme vertelt zij haar vriendinnen over haar nieuwste aankopen bij Blokker, de winkel waar je de grootste keuze hebt uit de mooiste merken. Van een broodrooster tot een cappuccinomaker, een slow juicer en een airfryer; geen enkel product ontbreekt in de keuken van deze wereldster. Zelfs geen zaklamp! En ook dat blijkt soms toch wel goed van pas te komen. 

Eind mei onderzocht TNS NIPO de nieuwste Blokker-campagne*. Uit de resultaten blijkt dat de campagne met de introductie van Sarah Jessica Parker en de Nieuwste Blokker goed past bij het vernieuwende karakter dat Blokker wil uitstralen. De commercial valt op, breekt door de clutter heen en heeft een hoge herkenningswaarde. De boodschapoverdracht is sterk. Ook het bereiken van een nieuwe jongere doelgroep, in de leeftijdscategorie van 25 tot 40 jaar, scoort boven verwachting. Zeker 32% geeft spontaan aan dat Blokker aan het vernieuwen is. Opvallend is dat de commercial zowel onder klanten als niet-klanten goed scoort en een hoge mate van betrokkenheid toont. Maar liefst 33% heeft een positiever beeld gekregen van Blokker en bij de jongere doelgroep is dit zelfs 36%. Veel genoemd hierbij zijn de (moderne) uitstraling, de nieuwe winkels, het inspelen op trends en het vernieuwende aspect.

Robert Bohemen, directeur Marketing & Formule Blokker:
“Blokker heeft een ieder weten te verrassen met een geheel nieuwe koers: een nieuwe positionering, een nieuwe uitstraling en logo, een nieuwe winkelformule “de Nieuwste Blokker” en een spraakmakende campagne. De eerste resultaten zijn bijzonder positief: Blokker wordt gezien als vernieuwend en de eerste Nieuwste Blokker-winkels worden goed ontvangen. Belangrijk is dat wij nieuwe doelgroepen weten aan te spreken, waarbij de campagne bijzonder goed scoort onder de jongere doelgroep van 25 tot 40 jaar en ook onder niet-klanten. Met de tweede commercial met Sarah Jessica Parker claimen wij verder het thuisdomein, door middel van een “huis vol merken”. Blokker heeft immers de mooiste merken, tegen de beste prijzen. In de komende periode zullen wij stevig inzetten op een grootse vernieuwing van het assortiment, intensivering van onze omnichannel benadering en uiteraard de verdere uitrol van de Nieuwste Blokker-winkels.”

*onderzoek TNS NIPO, in opdracht van Blokker, uitgevoerd eind mei 2016 onder de Nederlandse bevolking (steekproef n=500)

Credentials commercial

Verantwoordelijk bij Blokker: Robert Bohemen & Esther Spaans
Verantwoordelijk bij KSM: Barbara Angeli Radovani & Simone Bergman
Creatie: Bies Vermeulen & Sebastiaan Kenter
Regie: Jonathan Herman
Director of Photography: Gabor Deak Productie: Bonkers, Saskia Kok & Jan Jinek
RTV Producer: Joze Rikken
Post-productie: Hectic Electric
Muziek: Sizzer
Geluid: The Ambassadors

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht