Industry Wire

SAS uitgeroepen tot leider in Integrated Marketing Management

Huizen, 12 november 2013 – SAS, specialist op het gebied van Business Analytics, is door Gartner uitgeroepen tot leider in het Magic Quadrant for Integrated Marketing Management. Gartner benoemt SAS tot leider op basis van de oplossingen en visie die het heeft op dit gebied.

Volgens Gartner gebruiken klanten van leiders in de IMM-markt de producten van deze leveranciers als primaire oplossingen. Dit betekent dat zij het platform inzetten om de meeste marketingrollen en

-functies te ondersteunen. Leiders in IMM bieden klanten de breedte en diepte die nodig is voor geïntegreerde marketingfunctionaliteit.

Succesvolle klantervaringen

In Nederland hebben bedrijven als Ziggo en T-Mobile gekozen voor SAS ter ondersteuning van hun marketingprocessen. Door het gebruik van de oplossingen van SAS kunnen zij een effectieve en gepersonaliseerde omnichannel interactie realiseren met hun klanten. Jeroen Davids, Business Solution Manager Customer Intelligence bij SAS: “Onze visie is om marketeers een geïntegreerd platform te bieden dat hen helpt voor iedere interactie met de klant de beste keuze maken. Hiermee zijn zij in staat succesvolle klantervaringen te creëren. We zijn dan ook trots dat Gartner SAS uitroept tot leider op dit gebied en de waarde die we leveren aan onze klanten heeft bevestigd.”
SAS ziet in de praktijk veel interesse naar geïntegreerde oplossingen. Davids: “Bedrijven zien dat hun klanten verwachten dat zij met relevante informatie of aanbiedingen worden benaderd.” Dit wordt bevestigd door onderzoek dat SAS uitvoerde onder 1260 consumenten. Daarvan gaf 60 procent aan van bedrijven te verwachten dat zij weten wat zij als klant willen en nodig hebben. Met de Customer Intelligence suite van SAS kunnen bedrijven hierop inspelen en betekenisvolle klantinteracties creëren die tot positieve ervaringen leiden.

Naast het leiderschap in Integrated Marketing Management, werd SAS door Gartner al eerder uitgeroepen tot leider in CRM Multichannel Campaign Management en Marketing Resource Management. SAS heeft daarmee de meest uitgebreide suite van geïntegreerde marketingoplossingen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht