SBS kiest MediaLab voor distributie videomateriaal

Amsterdam, 26 maart 2015 – SBS kiest MediaLab als professionele tool voor de distributie en beheer van haar videomateriaal. Voor SBS is het met tv-zenders als Net5, SBS6 en Veronica belangrijk dat producties niet uitlekken. Met MediaLab heeft SBS de gewenste duidelijkheid over autorisatie en security en wordt het intellectueel eigendom beschermd.

Snelheid en gebruiksgemak zijn voor partijen als SBS cruciale onderdelen van filesharing. Door de verplichting grote bestanden altijd te moeten up- en downloaden, kost de inhoudelijke afstemming vaak onnodig veel tijd en geld. Met MediaLab hoeft SBS bestanden niet eerst te downloaden en zijn ze constant op elk device beschikbaar. Door middel van een preview kan SBS direct de inhoud van producties afstemmen en in geval van haast kan dit ook altijd mobiel.

Josbert van Rooijen, IT Manager bij SBS: “Met MediaLab kunnen we veilig onze mediabestanden versturen, hoe groot ze ook zijn. Het centraal managen van inkomende en uitgaande content bespaart kosten en tijd. Doordat ook mobiel meteen een preview van de bestanden te zien is, kunnen we elkaar direct feedback geven en comments achterlaten in het systeem. Met reporters, productieteams of correspondenten op locatie kan zo makkelijker worden bepaald of de aangeleverde beelden in orde zijn. Dat maakt onze beslissingstrajecten veel efficiënter en doorlooptijden korter.”

Robin de Vries, CEO bij MediaLab: “Hoewel security voor productiehuizen en broadcasters zeker een issue is, worden de risico’s meestal per keer ingeschat. Zeker bij grote programma’s voldoen gratis diensten voor filesharing dan niet meer. Vaak is niet duidelijk of bestanden wel op de juiste plaats aankomen en wie er bij kan, omdat de rechten- en autorisatiestructuur niet duidelijk is vastgelegd. Als het een belangrijke serie is, bestaat de kans op uitlekken en de financiële gevolgen kunnen dan groot zijn. Het is daarom een goede zaak dat steeds meer bedrijven inzien dat professionele tools als MediaLab controle over hun content geven.”

——-

Over MediaLab
Het Amsterdamse MediaLab is de professionele filesharing tool voor grote video-, foto- en audiobestanden. MediaLab biedt de mogelijkheid om zonder datarestrictie mediabestanden te delen, verzenden, bekijken en op te slaan. MediaLab onderscheidt zich van concurrenten doordat mediabestanden via een preview op alle devices direct te bekijken zijn, zonder dat het bestand eerst gedownload hoeft te worden. Klanten van MediaLab zijn zowel grote internationale mediabedrijven als RTL en Warner Bros, International Television Production als kleinere professionals/ZZP’ers in de creatieve sector. De ambitie van Medialab is tot de top 5 van filesharing-bedrijven te behoren. Meer informatie op www.medialab.co.