Geplaatst door SecureTag Europe

SecureTag Europe introduceert IDdots: bescherming tegen verlies én diefstal

SecureTag Europe kondigt vandaag de introductie aan van IDdots. Dit zijn kleine informatiedragers waarmee bezittingen gemarkeerd kunnen worden om diefstal te voorkomen en om verloren voorwerpen sneller aan de rechtmatige eigenaar te retourneren. IDdots maken gebruik van microdot-technologie in een sneldrogende UV-gevoelige vloeistof. Iedere IDdot Kit heeft een unieke code en de IDdots kunnen op gebruiksvriendelijke wijze toegepast worden op minimaal 14 à 20 voorwerpen. De meegeleverde stickers en labels helpen zowel om diefstal te voorkomen als om gevonden voorwerpen te retourneren aan de eigenaar.

IDdots worden in opdracht van SecureTag Europe geproduceerd in de Verenigde Staten. Daar is gebleken dat maar liefst 73% procent van met IDdots gemarkeerde voorwerpen wordt geretourneerd aan de rechtmatige eigenaar terwijl het percentage voor ongemarkeerde producten minder dan 20% is. Ook is het aantal gevallen van diefstal of inbraak in gemeten cases afgenomen tot 87%.
Een individuele IDdot is kleiner dan een zandkorrel en verbruikt geen elektriciteit in tegenstelling tot alternatieven zoals GPS en RFID. Hierdoor zijn IDdots toe te passen op ieder voorwerp en hebben zij geen kostbare uitleesapparatuur nodig. IDdots worden zichtbaar onder UV-licht en de code op de Iddot kan gelezen worden met een microscoop of loep.
Elke IDdot Kit heeft een unieke code waarmee de eigenaar gemarkeerde voorwerpen veilig en eenvoudig kan registreren op de website van SecureTag Europe. De gegevens van de eigenaar en informatie over de gemarkeerde voorwerpen worden zorgvuldig en vertrouwelijk opgeslagen. SecureTag Europe gebruikt de unieke code om de teruggave van gevonden voorwerpen te faciliteren.

De IDdots worden door middel van een dunne, sneldrogende UV-gevoelige vloeistof op een voorwerp aangebracht. De IDdots zijn onzichtbaar voor het blote oog en zijn daardoor bij uitstek geschikt om geplaatst te worden op vaak verloren voorwerpen, zoals mobiele telefoons, sleutels, camera’s en portemonnees, maar ook op kostbaardere voorwerpen als een fiets, een auto, een laptop of sieraden.
Nadat een voorwerp is voorzien van de IDdots wordt de SecureTag Europe identificatie toegevoegd via een label. Dit helpt het om eerlijke vinders de weg wijzen naar de website van SecureTag Europe om het gevonden voorwerp aan te melden en in te zenden. Aan de hand van de unieke code kan SecureTag Europe het voorwerp retourneren aan de rechtmatige eigenaar.

De duidelijk herkenbare labels met het SecureTag Europe logo, het adres van de SecureTag Europe website en de unieke code van de eigenaar werken als preventie tegen diefstal. Deze labels laten namelijk zien dat een product gemarkeerd is wat het onaantrekkelijk maakt voor heling.
Daarnaast bevat een IDdot Kit ook algemene waarschuwingsstickers die gebruikt kunnen worden om duidelijk aan te geven dat voorwerpen gemarkeerd zijn met IDdots.
Uit cijfers van partner MicroTrax, dat dezelfde technologie toepast in de Verenigde Staten, is gebleken dat deze stickers hebben geresulteerd in een sterke afname van diefstal of inbraak; in enkele gevallen zelfs tot 87%.

Eerlijke vinders van verloren voorwerpen kunnen een voorwerp aanmelden op de website van SecureTag Europe waarna het bedrijf contact opneemt met de rechtmatige eigenaar en de teruggave van het voorwerp faciliteert. Voor hun goede daad ontvangen zij een beloning van SecureTag Europe.
“De meeste mensen hebben goede bedoelingen wanneer zij een verloren voorwerp vinden. Het idee achter IDdots is om deze mensen te helpen om op effectieve wijze gevonden voorwerpen te retourneren aan de rechtmatige eigenaar,” stelt Harriëtte Maassen, commercieel manager bij SecureTag Europe.

IDdot Kits zijn te koop vanaf €69,95 per IDdot Kit, inclusief drie jaar registratie en service.
De IDdots zijn nu verkrijgbaar via de website van SecureTag Europe: http://securetag.eu
Referentie
Henk de Rade, directeur Veiligheidszorg Drenthe: “Een prachtig en uniek initiatief in de strijd tegen diefstal én verlies van waardevolle goederen, dat wij van harte ondersteunen.”

Over SecureTag Europe

SecureTag Europe is exclusief Europees distributeur van IDdots. IDdots betrouwbare en betaalbare bescherming van bezittingen tegen verlies, diefstal en fraude.Het team achter SecureTag Europe heeft jarenlange ervaring binnen de beveiliging van ICT en waardedocumenten.
SecureTag Europe levert IDdots aan consumenten, overheden en bedrijven. Het hoofdkantoor van SecureTag Europe is gevestigd in Emmen, Nederland.
Meer informatie vindt u op http://securetag.eu en via YouTube: http://www.youtube.com/user/SecureTagEurope