Geplaatst door Exclusive Networks

SentinelOne en Exclusive Networks brengen Next-Generation Endpoint Protection naar Europa, het Midden-Oosten en Afrika

AMERSFOORT, 26 mei 2016 – SentinelOne, het bedrijf dat endpoint security transformeert met realtime beveiliging op basis van machine learning en intelligente automatisering, maakt vandaag bekend dat het de activiteiten uitbreidt naar Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA) door middel van een strategische samenwerking met de toonaangevende cybersecurity distributeur Exclusive Networks. SentinelOne en Exclusive Networks zullen Next-Generation Endpoint Protection samen als eerste naar de EMEA-regio brengen.

Het is de gezamenlijke missie om de ‘oude garde’ antivirussoftware te vervangen en organisaties op de desbetreffende markten een unieke oplossing voor endpoint security te bieden. Het gaat om een aanpak waarin detectie van zowel bekende als onbekende dreigingen op basis van gedrag wordt gecombineerd met geautomatiseerde bestrijding en forensische hulpmiddelen. Zo worden aanvallen afgeslagen waarin een combinatie van geavanceerde technieken wordt toegepast in onder andere malware, exploits en kwaadaardige scripts.

“Door het aanbieden van onze oplossing op deze belangrijke Europese markten, zetten we een belangrijke stap in de wereldwijde vernieuwing van endpoint security”, zegt Tomer Weingarten, CEO en medeoprichter van SentinelOne. “We zijn blij dat Exclusive Networks ons hierin bijstaat. Zij hebben al bewezen dat ze in staat zijn baanbrekende cybersecuritytechnologieën in de markt te zetten.”

Barrie Desmond, COO bij Exclusive Group, voegt hieraan toe: “Om de zoveel tijd duikt er een cybersecuritytechnologie op die de gevestigde en soms gemakzuchtige markten schrik aanjaagt door de innovatiecurve flink omhoog te buigen. Klanten krijgen eindelijk wat ze willen en de concurrenten hebben het nakijken. SentinelOne zet een grote stap vooruit ten opzichte van de status quo op antivirusgebied, door endpoint security op een unieke manier te vereenvoudigen. Zo is deze eindelijk opgewassen tegen geavanceerde dreigingen en zero-day attacks. Dit in tegenstelling tot de traditionele antivirusproducten, die keer op keer miljoenen zakelijke klanten in de kou laten staan. We zijn zeer enthousiast over de komende samenwerking met een echte vernieuwer, eentje die in staat is een markt die achter het stuur in slaap is gevallen wakker te schudden.”

De technologie die SentinelOne gebruikt voor zijn Next-Generation Endpoint Protection heeft van diverse kanten veel lof geoogst. Sectoranalist Gartner heeft het bedrijf onlangs in het laatste Endpoint Protection Platform Magic Quadrant genomineerd als ‘Visionaire’ leverancier. De technologie en visie van SentinelOne hebben het bedrijf al 40 miljoen dollar aan durfkapitaalfinanciering opgeleverd, naast klinkende aanbevelingen van bedrijven zoals Netflix, dat zijn gehele installed base van verouderde endpoints heeft vervangen door SentinelOne-oplossingen.

— einde persbericht —

Over SentinelOne
SentinelOne transformeert de toekomst van endpoint security met een geïntegreerd platform voor detectie, preventie en bestrijding van dreigingen die door staten, terroristen of georganiseerde criminelen zijn geïnitieerd. De unieke aanpak van SentinelOne is gebaseerd op een continue inspectie van alle systeemprocessen, gecombineerd met innovatieve machine learning. Zo wordt kwaadaardig gedrag snel geïsoleerd en wordt apparatuur in realtime beschermd tegen geavanceerde gerichte dreigingen. SentinelOne is opgericht door een eliteteam van deskundigen op het gebied van cybersecurity en defensie, afkomstig van IBM, Intel, Check Point Software Technologies, McAfee, Palo Alto Networks en de Israëlische krijgsmacht. Ga voor meer informatie naar sentinelone.com of volg SentinelOne via Twitter op @SentinelSec.

Over Exclusive Group
Exclusive Group is een Value-Added Services & Technologies (VAST)-groep die wereldwijd zorgt voor de ontwikkeling van onderscheidende en innovatieve technologieën. Het personeel begrijpt de sterk toenemende eisen van ambitieuze IT-leveranciers en worden ondersteund door een krachtige cultuur van ambitie, ondernemerschap en duurzame groei.

Exclusive Group heeft ruim zestig vestigingen en is actief in meer dan honderd landen, verspreid over vijf continenten. Het bedrijf voorziet in alle voorwaarden voor een succesvolle strategie voor het verkennen van nieuwe markten en groei. Met zijn merken Exclusive Networks voor cybersecurity en Big Technology voor datacentertransformatie laat Exclusive Group haar partners via ‘Disruptive Distribution’ profiteren van een ongekende meerwaarde en nieuwe marktkansen. Dit wordt aangevuld met uitgebreide en innovatieve global services voor projectimplementatie en -ondersteuning (ITEC) en de complete en geïntegreerde financierings- en leasingdivisie van Exclusive Capital.

NOOT VOOR DE REDACTIE
Voor meer informatie over dit persbericht kunt u contact opnemen met:

Exclusive Networks
Laurens Schäffer