Industry Wire

Geplaatst door Navads

Shell kiest Navads voor het realiseren van optimale vindbaarheid van 35.000 verkooppunten wereldwijd binnen navigatiesystemen

Amsterdam, 24 oktober 2016 – Navads, wereldwijde leverancier van locatiegegevens aan databases in de navigatie- en kaartenindustrie, kondigt aan dat Shell het beheer van de locatiegegevens van de 35.000 tankstations aan de Nederlandse locatiedata-specialist heeft uitbesteed. Navads zorgt ervoor dat alle Shell-tankstations wereldwijd goed aangegeven worden op elke kaart en binnen ieder navigatiesysteem of –app. De marketingafdeling van Shell verwacht hierdoor dat klanten zo makkelijker de tankstations zullen vinden en bezoeken.

Navads zal alle Shell-locaties valideren en deze data vervolgens aanbieden aan de kaartenleveranciers. Maandelijks wordt deze locatiedata geupdate. Samen met klanten zoals Shell maakt Navads kaarten steeds beter voor zowel gebruikers die hun weg willen vinden naar hun bestemming.

Locatiedata steeds belangrijker voor tankstations
Consumenten vinden bedrijven in toenemende mate via zoekmachines en heeft een belangrijk deel van dit zoekverkeer een navigerende insteek. Verder is er een grote diversiteit aan navigatie-apps, -kaarten en –apparaten en worden deze door het gros van de weggebruikers gebruikt (in Belgie zijn dit 9 van de 10 bestuurders volgens Mobiliteitsclub VAB). Geen verrasing dus dat tankstations tegenwoordig bijna uitsluitend worde gevonden door zoekopdrachten in maps-applicaties op telefoons of navigatiesystemen. Het beschikbaar maken van de juiste locatiegegevens is voor Shell dus absoluut geen overbodige luxe.

Shell bereidt zich voor op de toekomst van connected cars
Een belangrijkere reden voor Shell om juist nu in zee te gaan met Navads is de opkomst van connected cars. Analyst Gartner meldt dat in 2020 er 220 miljoen auto’s met het Internet verbonden zullen zijn. Deze connected cars zullen ook in staat kunnen zijn om realtime benzineprijzen op te vragen. Voor de benzinestations van Shell is het dus extra belangrijk om altijd en goed vindbaar te zijn met accurate informatie over openingstijden en benzineprijzen.

“We kijken uit naar de samenwerking met Navads om zo de vindbaarheid van onze verkooppunten te verzekeren door onze wereldwijde klanten, ongeacht van het apparaat of de applicatie dat ze gebruiken,” zegt David Putters, Global Digital Marketing Website Manager bij Shell.

“Op ons eigen Navads-platform kunnen we de locatiedata van Shell, een van de grootste retailer in de wereld, beheren en te distribueren naar alle kaartsystemen en kaarthoudende apparaten ter wereld,” zegt Lex ten Veen, CEO bij Navads. “We zetten ons in om voor Shell de ultieme zichtbaarheid op alle navigatieplatforms te verzekeren van alle verkooppunten over de hele wereld.”

Over Navads
Navads is een gespecialiseerde leverancier van locatiedata aan alle kaartendatabases die de navigatie- en kaartenindustrie bedienen. Door strategische relaties met de belangrijke kaartenontwikkelaars, waaronder het Nederlandse bedrijf TomTom, het in Nederland gevestigde HERE, en de technologiegiganten Apple en Google, biedt Navads een complete oplossing aan klanten en garandeert zo dat locatiegegevens direct in alle belangrijke kaartendatabases worden gepubliceerd. Met uitgebreide ervaring binnen locatiemarketing, helpt Navads haar klanten om gevonden te worden op bestaande en toekomstige navigatiesystemen en kaarten. Navads is opgericht in 2006 en levert inmiddels diensten aan Fortune 500-bedrijven en andere organisaties met verschillende vestigingen. Vier van de vijf grootste brandstofmerken vertrouwen op Navads. Navads heeft jarenlange ervaring in branches waarin de locatie een doorslaggevende factor kan zijn voor de uiteindelijke beslissing van een consument, zoals in de brandstof-, automobiel-, horeca- of retailbranche. http://www.navads.nl

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht