Geplaatst door Sitecore

Sitecore maakt de winnaars bekend van de Sitecore Experience Awards 2016

Brussel – 8 maart 2017 Sitecore®, mondiaal marktleider in customer experience management, maakt vandaag het complete overzicht bekend van de winnaars van de Sitecore Experience Awards 2016. Elk jaar zijn deze awards een eerbetoon aan klanten van Sitecore en hun partners die in detail aantonen hoe hun Sitecore-oplossing een uitstekende ervaring is voor hun klanten en eigen organisatie.

De categorieën voor de Sitecore Experience Awards 2016 voor Benelux en Frankrijk

• Beste contentstrategie: deze award ging dit jaar naar de Efteling. Het Nederlandse bedrijf bewees dat zijn contentstrategie gebaseerd is op het traject van de klant. Hierbij werd het research- en planningsproces beschreven, van het creëren van persona’s tot content, en hoe die content via relevante kanalen verspreid wordt. De Efteling onderbouwde zijn inzending met resultaten en statistieken die het succes bewijzen van deze contentstrategie. Dat leverde niet alleen een gemiddelde beoordeling van 8,3 op bij het testen van de gebruikersvriendelijkheid, maar ook de Diamonds Theme Park Award, de prijs voor beste website van alle Europese themaparken.
  • Marketing flexibiliteit: de award voor marketing flexibiliteit is een erkenning voor marketingteams die beduidende, meetbare winst hebben geboekt op het gebied van productiviteit en marketing ROI met het Sitecore-platform. Dit jaar gaat Carglass er met deze award vandoor. Met het nieuwe platform bespaart Carglass aantoonbaar meer tijd. Publicatietijden voor content zijn verbeterd Carglass heeft nu meer controle over zijn website en de online strategie, wat zorgt dat er nu meer via de website wordt geboekt dan via het callcenter.
  • Beste e-commerce-ervaring: de award voor de beste e-commerce-ervaring erkent organisaties die een probleemloze, geïntegreerde e-commerce-ervaring leveren waarbij het browsen en kiezen, en het online proces tijdens en na de aanschaf moeiteloos, nuttig en relevant is. De winnaar van dit jaar, Dunlop Protective Footwear, presenteerde gepersonaliseerde productsuggesties, een winkelervaring over meerdere apparaten en specifieke strategieën om de conversie van het winkelwagentje te verbeteren.
  • Digitale innovatie: de award voor digitale innovatie beloont marketingteams die een echte, klantgerichte online-omgeving hebben ontwikkeld op het Sitecore® Experience Platform™. Dit jaar is die award voor De Baak Opleidingen, omdat het de grenzen verlegt voor wat er online allemaal mogelijk is. De Baak Opleidingen presenteerde een unieke, praktische website, specifiek ontwikkeld voor zijn klanten met een enorme verbetering van de dienstverlening en de ervaring voor de gebruikers. De juryleden loofden het betreffende onderzoek voor de planning en ontwikkeling, en erkenden dat de Sitecore-functies cruciaal waren voor het succes.
  • Beste op data gebaseerde website: inzenders voor de award voor de beste op data gebaseerde website presenteerden hoe ze de Sitecore® Experience Database™ gebruiken om enerzijds interacties van de klant te traceren en analyseren, en anderzijds om inzichten te vergaren die toekomstige marketingbeslissingen beïnvloeden, én hoe ze gepersonaliseerde marketingboodschappen in real-time automatiseren. De winnaar van dit jaar, Destil, hielp zijn klanten precies op deze manieren, wat zorgde voor vijftien procent meer transacties en tien procent betere verkoopcijfers.
  • De Regional Ultimate Experience Award: Heineken wint de Regional Ultimate Experience Award. De Nederlandse multinational liet zien hoe zijn website optimaal gebruik maakt van contentmanagement, omnichannelmarketing en contextuele informatie, waardoor content en storytelling in de schijnwerpers staan.
  • Global People’s Choice: Voor de Global People’s Choice award werden 43 projecten in de schijnwerpers gezet, waarna het publiek op Facebook zijn stem kon uitbrengen. RSPCA Queensland, Southampton Football Club en W.P. Carey kregen de meeste stemmen. Zij werden door de Sitecore-jury nader bestudeerd. De jury reikte de prijs uiteindelijk uit aan Southampton Football Club en bijhorende partner Delete. Dat deden ze op basis van de kwaliteit van bijbehorende award-entry inzending.
  • De Global Ultimate Experience: de Global Ultimate Experience award gaat dit jaar naar KRM AG (ECCO), dat in detail aantoonde dat het contextmarketing snapt door elke keer opnieuw de juiste content aan de juiste klant leveren, en dat steeds op het juiste moment.

Alle deelnemers maakten gebruik van Sitecore xDB en de winnaars toonden intelligent gebruik van marketing automation en personalisatie functionaliteiten.

“We zijn dit jaar enorm blij met het aantal inzendingen en de kwaliteit van de Sitecore Experience Award winnaars,” zegt Scott Anderson, CMO van Sitecore. “Het hoge niveau van de innovaties, intellectueel leiderschap en het klantgericht denken zijn tot nu toe onovertroffen. We zijn erg benieuwd hoe toekomstige winnaars de ware kracht van contextmarketing gaan benutten.”

Over de Experience Awards
De Sitecore Experience Awards is een jaarlijkse, internationale competitie. Binnen elke regio worden winnaars in diverse categorieën geselecteerd. De lijst met nominaties is gebaseerd op input van partners, klanten, pers, analisten en collega’s. Aan de genomineerden wordt er gevraagd om een project te motiveren dat onderstreept hoe zij Sitecore benutten voor de creatie van verbluffende ervaringen die de klant als persoonlijk ervaart en die zo zorgen voor een krachtige merkuitstraling via elk kanaal en voor tastbare bedrijfsresultaten. Winnaars tonen creativiteit in de presentatie, integratie met hoogwaardige databronnen en applicaties, het vermogen te informeren en aan te zetten tot actie, allemaal gekoppeld aan een overtuigende gebruikerservaring.

Ga naar www.sitecore.net/Sitecore-experience-awards voor meer informatie over de awards en hoe u kunt deelnemen.

Over Sitecore
Sitecore is de marktleider op het punt van customer experience management software. Het Sitecore® Experience Platform™ beheert content, levert contextuele informatie, automatiseert communicatie en maakt gepersonaliseerde commerce mogelijk, op schaal. Het stelt marketeers in staat om onmiddellijk met content binnen context te reageren op hoe klanten communiceren met het betreffende merk, via elk denkbaar kanaal – vóór, tijdens en na de transactie. Meer dan 4.900 merken – waaronder American Express, Carnival Cruise Lines, easyJet en L’Oréal – vertrouwen op Sitecore voor context marketing om te helpen bij gepersonaliseerde interacties die doelgroepen overtuigen, trouwe klanten opleveren en de omzet verhogen.