Industry Wire

Slimme zoekmachine Frolly vindt evenementen in je regio

De Nederlandse website frolly.nl groeit snel in populariteit. De website rangschikt evenementen in je omgeving op basis van voorspelde bezoekersaantallen.

Frolly vraagt bezoekers naar welk evenement ze toegaan. Vervolgens leest de zoekmachine de activiteiten rondom het evenement op social media uit, om zo tot een voorspelling te komen van de bezoekersaantallen.

Idee

Frolly BV is in 2014 opgericht en kent vijf aandeelhouders, waaronder Juan da Silva, oud Free Record Shop directielid, en Thierry Duval, de man van Belinda Meuldijk. Het team miste een centrale plek om evenementen in je omgeving te ontdekken, en besloot daar iets aan te doen. Na de beta-test van Frolly als iPhone app, waarmee op een simpele manier tickets kon worden gekocht, is het nu de website die onverwachts snel in populariteit toeneemt.

Op de website staat enkel een groot scorebord dat per dag evenementen in de geselecteerde regio op populariteit rangschikt. De website is zeer eenvoudig in gebruik. Registratie is niet nodig: in één oogopslag zie je wat er in jouw regio speelt en met één klik geef je aan welk evenement je van plan bent te bezoeken. In de week die de website nu online is, heeft Frolly dankzij haar bezoekers de populariteit van 4196 evenementen kunnen voorspellen. Voor de komende week staat de teller nu al op 5471 evenementen.

Het team achter Frolly is zelf ook verbaasd over de kracht van de zoekmachine. “Ik had verwacht dat we met Frolly een goed overzicht in kaart zouden kunnen brengen van de grootste clubavonden, concerten en beurzen, maar ik stond met name te kijken van de diverse activiteiten in mijn eigen buurt”, vertelt ontwikkelaar Bart Proost. “Mijn vriendin ontdekte dat het Spaanse café om de hoek iedere week een gratis taalcursus organiseert en samen zijn we gisteren spontaan naar een stand-up comedy avond geweest die ik op frolly.nl ontdekte.”

Over de toekomst kan Proost nog niet veel zeggen. “Vanwege het ontbreken van een vergelijkbaar systeem in het buitenland, zijn de internationale ambities er zeker. Onze dekking reikt nu al tot een deel van Duitsland en België. We zijn op zoek naar een partner voor Frolly, die aansluit bij de doelgroep en ons kan helpen onze ambities werkelijkheid te maken. Tot die tijd hebben we in ieder geval onze handen vol aan het onderhouden van de website. Met de groei die we nu ondervinden is het met ons bescheiden technische team korte nachten draaien om Frolly snel te houden.”

De website is te bezoeken op www.frolly.nl.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht