Smappee wordt steeds veelzijdiger

Kortrijk, 21 oktober 2014 – Smappee, het bedrijf achter de gelijknamige, veelzijdige energiebuddy waarmee je kunt besparen op je stroomrekening zonder aan comfort in te boeten, blijft innoveren. De nieuwste update van de Smappee-app biedt de gebruiker nog meer functionaliteit en nog meer gebruiksgemak dan voorheen. De energiebuddy laat zich nu volledig integreren in de Connected Home-omgeving.

De mogelijkheden om automatisch energie te besparen zijn met deze update sterk uitgebreid. Wil je dat je tv en de bijbehorende decoder uitgeschakeld worden als je gaat slapen of als er niemand meer thuis is? Of dat de apparatuur in je thuiskantoor uitgezet wordt wanneer je je woning verlaat? Dat kan nu via ‘triggers’. Met de nieuwe ‘trigger’-opties kun je zelfs elektrische toestellen uitschakelen als je verbruik te hoog oploopt of elektrische laders inschakelen als je zonnepanelen veel stroom produceren. Ook kun je een vakantieschema opstellen dat je aanwezigheid simuleert door ’s avonds een aantal lampen te laten branden en er tegelijk voor zorgt dat de toestellen die via een Smappee-comfortplug aangesloten zijn uitgeschakeld worden. Op die manier verhoogt Smappee je comfort en bespaar je nog meer energie.

Gebruiksgemak
Daarnaast zijn er verschillende verfijningen in de app doorgevoerd. Elektrische toestellen in huis worden nu bijvoorbeeld nog beter herkend. Bovendien worden ze voortaan gerangschikt aan de hand van hun stroomverbruik, zodat je onmiddellijk ziet welk apparaat de meeste energie opslurpt. Simpel doorklikken brengt je bij het ‘Toestel DNA’, een visuele ID die zowel inzicht geeft in het energieverbruik per dag, week, maand of jaar als in de kosten die daaraan verbonden zijn. Verder is de installatieprocedure vereenvoudigd en versneld en is het aantal FAQ’s dat gebruikers kunnen raadplegen fors vergroot.

Open platform
“Smappee heeft nu een kanaal op IFTTT, een automatiseringsdienst waarmee je eenvoudig verbindingen kunt maken tussen apps en producten die je dagelijks gebruikt,” zegt Stefan Grosjean, oprichter en CEO van Smappee. “Zo kun je Philips Hue-lampen rood laten knipperen als het stroomverbruik in huis een bepaalde grens overschrijdt. Of jezelf een mailtje of sms’je laten toesturen als Smappee merkt dat het totale verbruik onder een bepaalde drempelwaarde zakt. Hierdoor kun je eerder ingrijpen bij een eventuele stroomuitval. Ook hebben we, op verzoek van velen, een open API uitgebracht om ook andere partijen in de gelegenheid te stellen slimme toepassingen rondom Smappee te bouwen. Kortom: het Connected Home is met Smappee binnen handbereik.”

Prijs en beschikbaarheid
De update van de Smappee-app is gratis beschikbaar voor alle gebruikers.