Industry Wire

Geplaatst door Mercury7

SMILE CARDS biedt uitgevers nieuw verdienmodel

Het door Mercury7 ontwikkelde membership discount platform SMILE CARDS, heeft een nieuwe variant ontwikkeld, SMILE CARDS publisher. Deze speciale SMILE CARDS bieden uitgevers een nieuwe propositie voor zowel hun abonnees als hun adverteerders.

Bekend is dat de uitgevers moeite hebben om hun abonnees en hun adverteerders vast te houden. Zowel de abonnees als de adverteerders hebben veranderende wensen en doelstellingen. SMILE CARDS heeft, naar aanleiding van een uitvoerig onderzoek, een speciale variant op het huidige SMILE CARDS platform ontwikkeld, genaamd SMILE CARDS publisher. Naast de structurele SMILE CARD kortingen van 20-50% bij restaurants, hotels, wellness en beauty locaties, wijn en bloemen winkels, kunnen nu ook deals van lokale adverteerders aangeboden worden.

Hoe werkt het
Met SMILE CARDS publisher, geeft de uitgever een gratis SMILE CARD in hun eigen look and feel uit aan zijn abonnees. De abonnee krijgt toegang tot het speciale platform met landelijke exclusieve deals van alle SMILE CARD partners, aangevuld met speciale deals van lokale adverteerders.

Olivier Chevalier, Directeur SMILE CARDS: “Het is dé manier om eens met een ander verhaal naar de adverteerder toe te gaan. Plaats een advertentie in de krant en combineer dat met een speciale deal exclusief voor de abonnees op het voor hen ontwikkelde SMILE CARDS platform. De abonnees willen het voordeel, de adverteerder de exposure en omzet. Kortom, de uitgever krijgt er dus een tevreden en loyale abonnee voor terug en een adverteerder die meer geld verdient. Dat hebben we niet zelf bedacht, dat is de uitkomst van een onafhankelijk onderzoek onder 10.000 abonnees. SMILE CARDS publisher zorgt simpelweg voor data, loyalty en omzet!”

Het onderzoek wees ondermeer uit dat:
– 75% van de abonnees beschouwt een dergelijke kaart van toegevoegde waarde.
– 70% van deze groep geeft aan de kaart zeer regelmatig te zullen gebruiken.
– 85% zou graag specifiek lokale deals aangeboden krijgen.

SMILE CARDS verwacht de eerste uitgevers in Q1 2017 live te hebben. Doelstelling is om met SMILE CARDS publisher 500.000 actieve abonnees in Nederland te voorzien van landelijke en lokale deals.

SMILE CARDS is een concept van Mercury7, het bureau dat retailers en merken aan consumenten verbindt aan de hand van gifting- en voordeelconcepten.
Voor meer informatie zie: www.mysmilecard.nl en www.mercuryseven.nl

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht