Snakeware boekt groei door innovatie

Snakeware heeft zijn omzet dit jaar weer fors weten op te voeren, mede dankzij de sterk groeiende vraag naar innovatieve digitale diensten. De totale omzet van Snakeware steeg in 2014 met ruim 10 procent tot 1,7 miljoen. De groei komt met name voort door aanwas van grote internationaal georiënteerde opdrachtgevers, het volledige pakket aan diensten voor digitale media en nieuwe ontwikkelingen zoals het door Snakeware geïntroduceerde platform voor beacons: Lightcurb genaamd.

Hoge verwachtingen voor 2015

De veelzijdige, in eigenbeheer ontwikkelde, software architectuur van Snakeware ligt aan de basis van alle producten en diensten die het bureau haar vele opdrachtgevers in binnen en buitenland biedt.

Marketing & Sales Director Ate van der Meer gaf aan dat de groei van het bureau voor digitale media naar verwachting nog sterk gaat oplopen. Voor 2015 streeft Snakeware wederom naar een dubbel digit groei, die met name uit grote online producties en de hoge verwachtingen vanuit de vele innovaties van het Sneker bureau voortkomen.

Wat ook opvalt is dat de vraag naar strategisch advies steeds meer leidend wordt. Dit omdat met gedegen plannen de uitvoer hiervan, zoals creëren of optimaliseren van digitale kanalen, online adverteren, het verzorgen van Facebook of Twitter campagnes en het invulling geven aan de redacties van opdrachtgevers allemaal direct vertaald kan worden naar resultaat en rendement.

“Ook voor Strategy & Marketing een dikke 10% erbij”, stelt een trotse Toine Dinkelberg van Snakeware Strategy & Marketing. “De Snakeware visie op de markt slaat aan en zorgt ervoor dat een groeiende stroom opdrachtgevers haar totale digitale communicatie aan Snakeware uitbesteedt. Onze aanpak maakt onze opdrachtgevers onderscheidend wat zich vertaald in rendement.” Door samen met opdrachtgevers vragen strategisch te benaderen en te vertalen naar heldere plannen wordt gewerkt aan een stabiele basis voor verdere groei.

“Een pijler in onze strategie is deskundigheid. Iedereen binnen ons team weet hier op de juiste wijze invulling aan te geven en volgend jaar vieren we dat we alweer 20 jaar met ons mooie bedrijf onderweg zijn”, sluit Ate van der Meer, Marketing & Sales Director van Snakeware af.