Social intranet Viadesk combineert intranet én extranet

Amsterdam, 19 februari 2015 –  Viadesk, het social intranet-platform waar iedereen wel graag komt, lanceert haar nieuwste update op het gebied van social intranet-samenwerking. Viadesk wordt hiermee het eerste SaaS-platform van Nederlandse makelij waar projectmatig intranet én extranet gecombineerd worden. Bedrijven zijn nu in staat om in één overzichtelijke omgeving sociaal, efficiënt en kostenverlagend samen te werken met partners binnen en buiten de eigen organisatie. Viadesk geeft hiermee gehoor aan de roep van moderne mkb-ondernemingen en overheidsorganisaties om vanuit één oplossing te werken in plaats van meerdere systemen.

Waarom gebruikmaken van twee systemen als je aan één platform genoeg hebt? Viadesk maakt het vanaf vandaag mogelijk om externe klanten, leveranciers of projectpartners uit te nodigen in één gezamenlijk omgeving. Met alleen toegang tot de voor hen relevante delen wordt sociaal werken door externe partijen niet alleen veiliger, sneller, efficiënter en relevanter, het wordt ook leuker! Het scheelt bovendien veel tijd en onnodig e-mailverkeer.

Interactie en flexibel samenwerken

Nog veel intranetten zijn een plek voor HRM en corporate communicatie om top-down informatie te delen. Het social intranet van Viadesk biedt echter veel meer, waaronder mogelijkheden voor interactie en flexibel samenwerken door discussies te starten, samen aan presentaties te werken, meningen te peilen en bijeenkomsten te plannen. En dat in een omgeving die prettig oogt, simpel werkt en zeer veilig is: een modern, interactief platform waarin je net zoals op Facebook kunt reageren, delen of liken. Het grote voordeel hiervan is dat medewerkers er heel veel gebruik van maken.

Sociaal samenwerken

Volgens Mujibor de Graaf, directeur van Viadesk, is de update een logische stap: “Vanaf de oprichting van Viadesk is de extranet-functie, met documenten delen als belangrijkste kenmerk, een van onze grootste successen geweest. Maar bedrijven willen meer en daarom hebben we Viadesk ontwikkeld tot social intranet. We vervullen daarmee de behoefte van bedrijven om samenwerking tussen collega’s sociaal te maken. Met deze update sluit het Viadesk-platform nog beter aan op de eisen van het moderne bedrijfsleven, waarin verbindingen leggen cruciaal is geworden. Wij zijn de eersten die deze mogelijkheid zo volledig en transparant als SaaS-oplossing bieden, daarom ben ik extra trots op deze productontwikkeling.”

Gratis proberen

De diversiteit van het pakket van Viadesk maakt het voor iedere onderneming mogelijk om zonder veel gedoe en tegen een betaalbare prijs een passende oplossing te vinden. Wie graag eerst wil kennismaken met Viadesk heeft de mogelijkheid om het (tot 5 gebruikers) gratis te proberen. “Voor kennisintensieve organisaties wil Viadesk een onmisbaar en volledig platform zijn om werkzaamheden sneller en beter te realiseren door het eenvoudig faciliteren van kennisuitwisseling en samenwerking binnen en buiten de organisatie,” aldus De Graaf.

Over Viadesk

Viadesk werd in 1999 opgericht en groeide sindsdien uit tot een volwaardig social intranet in de cloud, bereikbaar via PC, mobiel en tablet. Via het platform werken collega’s eenvoudig en veilig met elkaar samen door op een centrale plek documenten te delen, te discussiëren, te netwerken en aan projecten te werken. Viadesk dient zo’n 125.000 gebruikers in de profit-, als non-profitsector.  Klanten zijn onder andere ABN Amro, Koninklijke Boom uitgevers, Schiphol Group, Nederlandse Aardolie Maatschappij (NAM), KNMP, Ministerie van Veiligheid en Justitie en VNG. Kijk voor meer informatie op www.viadesk.nl.