Industry Wire

‘Social shopping’ via tablet, mobiel en self-payment bij CRU

Amsterdam, 17 december 2014. MMPCS en Re-Vision hebben succesvol ‘social shopping’ via tablet, mobiel en self-payment geïmplementeerd bij CRU, het nieuwe winkelconcept van Colruyt Group. Bij CRU gaan authentieke kwaliteitsproducten en honderd procent klantgemak hand in hand. In de eerste CRU-markt – een gerenoveerde hoeve in het Belgische Overijse – komt er namelijk geen traditionele kassa meer aan te pas; klanten scannen en betalen hun boodschappen via een tablet, op hun eigen smartphone en aan de self-pay units. MMPCS en Re-Vision verzorgden voor CRU de volledige IT-infrastructuur, van concept tot realisatie.

Het gevoel en de kwaliteit van een artisanale markt, pure smaken en authentieke kwaliteitsproducten voor en door mensen met een passie voor lekker eten; dat is waar CRU voor staat. Maar dan wel in combinatie met optimaal klantgemak door smart-scanning en self-payment.

“We willen onze klanten naast lekker eten en drinken ook gemak en comfort bieden, en die stap maken we nu met CRU” zegt Angelo Van Damme, Team Manager Business Processes & Systems van Colruyt Group. “Dankzij de innovatieve oplossingen van MMPCS en Re-Vision hebben we in korte tijd een compleet andere klantbeleving neergezet. Met techniek als ‘enabler’ en niet als doel op zich. Het resultaat is uniek en mag echt gezien worden.”

Hoe werkt het?
Klanten ontvangen bij binnenkomst een klantenkaart (met uniek nummer) die wordt gescand met de CRU-app op hun smartphone of een in de winkel beschikbare tablet. Bij ieder métier kan de klant proeven, bestellen of zelf afwegen. De klant scant vervolgens zelf de QR-code van het product. De klantenkaart is persoonlijk en klanten kunnen er ook thuis mee inloggen en hun persoonlijk profiel verrijken.

Interactie
Tijdens het winkelen kan de klant – afhankelijk van waar hij zich in de winkel bevindt en/of wat hij heeft gescand – via de CRU-app passende product- en achtergrondinformatie raadplegen. Bijvoorbeeld herkomst, bijpassende ingrediënten voor gerechten, wijnen etc. Afrekenen gebeurt via de app of aan een self-pay unit – zowel met betaalkaart als cash – aan het einde van de winkelroute. De app is eenvoudig te downloaden via de gratis Wi-Fi in de winkel.

Nieuwe standaard
Filip Van Damme, Managing Director van MMPCS, noemt het concept social shopping – winkelen met smart scanning en smart payment – baanbrekend. “Om deze unieke uitdaging aan te gaan was Colruyt Group op zoek naar een gedreven totaalpartner – flexibel én ervaren – in staat om samen innovatieve retailprocessen in de praktijk om te zetten. Samen met onze partner Re-Vision zijn we er in geslaagd om op korte tijd een nieuwe retail standaard neer te zetten. Een nieuwe hoogte in retail-automatisering is hiermee bereikt.”

Omni-channel platform
“Met selfscanning-oplossingen hebben we al ruim tien jaar ervaring,” zegt Michel Haagmans, CEO van Re-Vision. “Nu gaan we naar de ‘next level’, door klanten de mogelijkheid te geven te scannen en te betalen via hun eigen devices. Dit omni-channel platform biedt winkels ook weer allerlei nieuwe mogelijkheden tot interactie met de klant, via site, smartphone of tablet. Dat is in onze ogen het winkelen van de toekomst.”

Meer weten over CRU? Kijk op www.cru.be.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht