Geplaatst door Software AG

Software AG behaalt sterke groei in Q2

Records gebroken
De omzet uit onderhoudscontracten zorgde voor een nieuw record, waarbij voor het eerst in de geschiedenis van Software AG meer dan 100 miljoen euro in één kwartaal werd gerapporteerd. De omzet kwam uit op 103,6 miljoen euro (2014: 91,1 miljoen euro), een stijging van 14 procent van deze terugkerende inkomstenstroom. Het bedrijf noteerde bovendien een toename in de verkoop van licenties, een stijging van 7 procent naar 53,5 miljoen euro (2014: 50,2 miljoen euro). Aangewakkerd door de resultaten van de verbeterde product-business unit met hoge marges (licenties en onderhoud), steeg de operationele winst aanzienlijk naar 33,2 miljoen euro (2014: 25,0 miljoen euro). Dit komt overeen met een jaar-op-jaar groei van 33 procent. Daarnaast scoorde de vrije kasstroom erg positief met 45,9 miljoen euro (2014: 18,5 miljoen euro) in het tweede kwartaal en 106,2 miljoen euro (H1 / 2014: 66,3 miljoen euro) in de eerste helft van 2015, waarmee twee records werden gebroken. Na de afsluiting van de eerste helft van het jaar bevestigt Software AG dat het voldoet aan de vooruitzichten voor het boekjaar 2015.

“Een jaar geleden zijn we ons gaan concentreren op een waardegeoriënteerde strategie. Onze positieve bedrijfsresultaten in de laatste drie kwartalen bevestigen opnieuw dat we snel kunnen overgaan tot executie en toont daarnaast het waardepotentieel van onze business”, aldus Karl-Heinz Streibich, CEO van Software AG. “In de tweede helft van 2015 zullen we ons blijven concentreren op winstgevende groei door middel van hoge kwaliteit operations en organische groei met ons digitale portfolio.”

Hans Kouffeld, Vice President Benelux van Software AG, voegt toe: “Ook in onze regio zie ik deze groei terug. Onder onze klanten en prospects is een enorme behoefte snel in te kunnen te spelen op kansen die big data, cloud computing en mobility met zich meebrengen. Bedrijven willen hun business-modellen snel kunnen aanpassen en zijn momenteel bezig hun digitale transformatie vorm te geven. Wij bieden ze de juiste tools en middelen zodat ze volledig digitaal kunnen worden, door mensen, processen, data en devices met elkaar te koppelen.”

Het volledige Engelstalige persbericht is te vinden via deze link.

——

Over Software AG
Software AG (FRA: SOW) helpt bedrijven bij het sneller realiseren van hun zakelijke doelen. De technologieën van het bedrijf voor Big Data, integratie en procesmanagement stellen klanten in staat de operationele efficiëntie te vergroten, hun systemen te moderniseren en bedrijfsprocessen te optimaliseren voor een betere besluitvorming en dienstverlening. Software AG bouwt voort op meer dan veertig jaar klantgerichte innovatie en is leider in veertien markcategorieën. Aan de basis van het leiderschap liggen kernproducten als Alfabet, ARIS, Apama, Terracotta en webMethods. Software AG telt ruim 4.400 medewerkers in zeventig landen. In 2014 bedroeg de omzet 858 miljoen euro. Meer informatie is te vinden opsoftwareagblog.nl en www.softwareag.com.