Geplaatst door Sooco

Sooco introduceert gratis verzending

Sooco blijft aan zijn concept sleutelen, sinds deze week heeft de multibrandstore in shoe & sneakerfashion een nieuw element toegevoegd aan zijn unique selling points. Naast het gratis retourneren van je bestelling, worden producten nu ook standaard gratis verzonden.
Voortaan is de verzending van producten binnen Nederland en België gratis als voor een minimaal bedrag van €49,95 wordt besteld. Zit de klant onder dit bedrag dan blijven de verzendkosten €4,95. Uit onderzoek is gebleken dat het moeten betalen van verzendkosten de grootste belemmering is om geen aankoop te doen bij een webshop. Met de lancering van gratis verzending neemt Sooco deze drempel bij het bestellen van schoenen weg en komt een stap dichterbij het doel van excellente klantgerichtheid.

Excellente klantgerichtheid
Elke dag is Sooco bezig om zich te verbeteren in excellente klantgerichtheid. Sinds september 2015 voegde Sooco al 24-uur levering toe aan zijn webshop. Bestellingen die voor 20:00 uur op werkdagen worden geplaatst, worden de volgende dag al geleverd. Daarnaast geldt er een zichttermijn van 30 dagen en is retourneren gratis. Bij vragen staat het eigen intern opgeleide klantenserviceteam van 08:30 tot 18:00 uur klaar voor persoonlijk contact.

Groei en toekomstplannen
Sooco maakt een geweldige groei door. Het bedrijf uit Enschede rapporteert de eerste helft van het jaar een omzetgroei van 40 procent ten opzichte van vorig jaar. Om de standaard van excellente klantgerichtheid te verhogen, liggen er nieuwe plannen klaar voor de tweede helft van het jaar. Zo worden er webshop aanpassingen gedaan in het check-out proces om het uitstappercentage in de sales funnel te verlagen en worden er extra betaalmogelijkheden toegevoegd. Daarnaast wordt tijdvak levering en avondlevering mogelijk gemaakt, net als Post NL afhaalpunten en afhalen in de Footbar Store in Enschede. De omnichannel retailer houdt het hier voorlopig niet bij, de volgende stappen zijn same day delivery en het openen van nieuwe en meerdere winkels.