Geplaatst door Newchannel

Sophos benoemt NewChannel tot distributeur van volledige portfolio

Zoetermeer, 30 november 2015  – NewChannel maakt vandaag bekend dat zij per direct is benoemd tot value add distributeur van het gehele Sophos portfolio. NewChannel was reeds succesvol als distributeur en geautoriseerd training center voor de Cyberoam UTM en Next-Generation firewall en management oplossingen in de Benelux. In 2014 is Cyberoam door Sophos overgenomen. Beide organisaties zijn sindsdien nog onafhankelijk van elkaar naar buiten getreden, maar achter schermen zijn zowel de organisaties als technologieën naar elkaar gebracht. Recentelijk is de integratie van beide organisaties tot één Sophos een feit en krijgen de eerste gezamenlijke product ontwikkelingen op dit moment vorm in het Sophos OS (SF-OS) besturingssysteem en de Sophos XG firewall serie. Deze nieuwe UTM firewall-oplossingen vormen een integraal onderdeel van de security strategie van Sophos die uiteen loopt van volledige endpoint-security tot UTM-firewall systemen en cloud-gebaseerde security. Mede met de onlangs geannonceerde Sophos Security Heartbeat-technologie is het gehele spectrum en alle tussenliggende lagen volledig geïntegreerd en te beheren als één.

“Wij waren indertijd enigszins verrast door de overname van Cyberoam door Sophos, maar wij werden al snel enthousiast toen bekend werd welke voordelen dit zou gaan brengen voor zowel onze resellers als hun klanten”, zegt Martin Meerman, mede-eigenaar van NewChannel B.V. in Zoetermeer. “Sophos is een zeer gerespecteerde naam in de markt en ook Gartner erkent de toonaangevende rol en plaatst Sophos als leider in haar meest recente Magic Quadrant voor UTM’s. In de nieuwe producten wordt het beste samengebracht van zowel Cyberoam UTM als van Sophos UTM. Maar de echte onderscheidende kenmerken vindt men in de alles omvattende security en controle die wordt geboden in de samenwerking van de UTM-firewall, de naadloze integratie met draadloze Secure Wi-Fi access points en de endpoint-security toepassingen. Dit biedt niet alleen voor alle Cyberoam resellers een unieke kans om hun kennis en ervaring te benutten, maar eigenlijk voor iedere reseller die nu nog losse producten van verschillende merken aan elkaar moet knopen. Als value add distributeur voor Sophos zien wij een zonnige toekomst voor iedereen.”

“Met de komst van de nieuwe Sophos XG firewall en Security Heartbeat™ biedt Sophos de huidige Cyberoam resellers, die hopelijk snel Sophos reseller worden, het beste van twee werelden. NewChannel, vanaf nu ook Sophos distributeur, speelt hierin een cruciale rol. Wij zijn ervan overtuigd dat Sophos en NewChannel samen die volgende stap binnen het kanaal en de Nederlandse IT securitybranche verder zullen zetten.” aldus Pieter Lacroix, managing director Sophos Nederland.

Over Sophos

Meer dan 100 miljoen gebruikers in 150 landen rekenen op Sophos voor de beste bescherming tegen complexe bedreigingen en dataverlies. Sophos levert security- en databeschermingsoplossingen die eenvoudig in te zetten, te beheren en te gebruiken zijn. Zo biedt Sophos prijswinnende oplossingen aan voor endpoint security, web security, e-mail security, network security, mobile security en encryptie. Deze worden ondersteund door Sophos Labs, een wereldwijd netwerk van threat intelligence centra. Het hoofdkwartier van Sophos bevindt zich in Oxford (UK) en in Boston (VS).
Meer informatie over Sophos op: www.sophos.com.

Over NewChannel

NewChannel is een moderne en flexibele no-nonsense organisatie die zich toelegt op de value add distributie van innovatieve ICT-oplossingen via een uitgebreid resellerkanaal in de Benelux. Wij vertegenwoordigen een reeks vooruitstrevende leveranciers en ontwikkelaars van ICT-oplossingen die oplossingen bieden voor de hedendaagse uitdagingen binnen het bedrijfsleven, overheden en andere organisaties. Focus, commitment en partnership zijn onze kernwoorden en in nauwe samenwerking met onze partners bieden wij onder meer oplossingen voor security, mobile devices, e-mail en web security, secure storage en cloud computing.
Voor meer informatie: www.newchannel.nl.