Geplaatst door Icecat N.V.

Speelgoedfabrikanten MGA Entertainment en Zapf Creation® kiezen Icecat voor gestandaardiseerde productinformatie

Speelgoedfabrikanten MGA Entertainment en Zapf Creation® gaan samenwerken met Icecat teneinde gratis gestandaardiseerde productinformatie aan te bieden aan haar partners.

MGA Entertainment is ’s werelds grootste private speelgoedbedrijf, bekend van merken als Lalaloopsy®, Little Tikes® en Bratz™. In 2006 startten zij een strategische samenwerking met Zapf Creation®, thuisbasis van Baby Born®, hiermee nieuwe marktkansen en ontwikkelingsmogelijkheden creërend voor beide bedrijven.

Icecat is een onafhankelijke, wereldwijde syndicator voor de standaardisatie van productinformatie. Icecat biedt het e-commerce kanaal de optie up-to-date productinformatie te downloaden op een makkelijke en geautomatiseerde manier.

Door de samenwerking met Icecat bieden MGA Entertainment en Zapf Creation® productinformatie gratis online beschikbaar aan hun partners, die de informatie vervolgens makkelijk kunnen integreren in hun e-commerce platforms. Op deze wijze houden zij hun portfolio’s gemakkelijk up-to-date met MGA Entertainment and Zapf Creation®’s producten, inclusief specificaties, marketing teksten, video’s en afbeeldingen. MGA Entertainment en Zapf Creation®’s investering in Icecat biedt hun partners diverse voordelen als meer efficiëntie, tijdswinst, toenemende online zichtbaarheid en verkoop. De productinformatie is meertalig en geoptimaliseerd voor makkelijke productvergelijking en helpt hun partners de online marketing beter te stroomlijnen.

Bianca Wouters, Marketing Manager Benelux & Frankrijk van MGA Entertainment en Zapf Creation®: ‘Ons beide bedrijven zien een enorme groei en dit wordt in sterke mate bepaald door de stijgende online verkopen. Om verdere online groei te stimuleren gaan wij onze productinformatie aanbieden via Open Icecat. Het aanbieden van onze productinformatie via Open Icecat levert meer efficiëntie en tijdswinst op aan onze zijde en voor onze partners, tevens biedt het mogelijkheden om een breder online assortiment te positioneren bij onze partners. Daarnaast zal Icecat ook fungeren als beeldbank voor alle partners van MGA Entertainment en Zapf Creation.’

René Rozendal, Business Development Manager bij Icecat: ‘Icecat ziet de vraag naar productinformatie in de categorie speelgoed toenemen. De brede dekking en de vraag vanuit de markt heeft MGA Entertainment en Zapf Creation overtuigt haar productinformatie aan te bieden via Open Icecat.’

Over MGA Entertainment
MGA Entertainment (MGAE) is ’s werelds grootste private speelgoedbedrijf. Het is opgericht in 1979 en het hoofdkantoor is gevestigd in Van Nuys, Californië. Het produceert innovatieve, eigen producten voor de speelgoedmarkt en is thuisbasis van merken als Lalaloopsy® , Little Tikes® en Bratz™. MGA Entertainment is een bekroond bedrijf, en zijn merken en producten heeft door de jaren heen diverse onderscheidingen ontvangen.

Over Zapf Creation®
Zapf Creation® is in 1932 opgericht in Rödental, Duitsland. In 1991 introduceert het BABY born®, de eerste pop met ‘menselijke’ functionaliteiten. Vanwege de populariteit wordt het 6 jaar later het meest winstgevende traditionele speelgoed in Duitsland. In 2006 start het bedrijf een strategische samenwerking met MGA Entertainment, hiermee nieuwe marktkansen en ontwikkelingsmogelijkheden creërend voor beide bedrijven.

Over Icecat
Icecat is wereldmarktleider op het gebied van de syndication van gestandaardiseerde productinformatie. Icecat is onderdeel van de iMerge ecommerce-groep. Open Icecat biedt gratis productinformatie voor inmiddels 300+ participerende fabrikanten. Veel leidende e-commercebedrijven in de wereld maken gebruik van de Open Icecat-catalogus, die uitgegroeid is tot een marktstandaard voor productinformatie waarbij alle gangbare wereldtalen worden ondersteund.