Industry Wire

Geplaatst door SpotX

SpotX introduceert HTML5 functionaliteit voor optimale viewability

Amsterdam, 21 oktober 2016 – SpotX presenteert een nieuw HTML5 product feature op haar video-inventory managementplatform. Met de functionaliteit kunnen video-advertenties afgestemd en ingekocht worden op basis van een zo hoog mogelijke zichtbaarheid. Hiermee garandeert SpotX dat voor gebruikers alle relevante video’s zoveel mogelijk in beeld komen. Dit is mogelijk door de samenwerking van SpotX met MOAT, een onafhankelijk meetplatform dat de zichtbaarheid van video’s voor zowel Flash als HTML5 meet en verifieert voor het video-aanbod dat verkocht wordt via het SpotX platform. Hierdoor kunnen bij SpotX aangesloten uitgevers hun video-inventory nog beter optimaliseren en aan de hoge eisen van adverteerders en mediabureaus tegemoetkomen.

Verhoogde zichtbaarheid video-advertenties
Adobe Flash was voorheen de multimedia standaard voor video, afbeeldingen, spelletjes en animaties. Nu Google en Mozilla hebben aangekondigd dat zij Flash niet meer ondersteunen op hun Chrome en Firefox browsers, worden de meetmogelijkheden van de zichtbaarheid van video-advertenties beperkter. “SpotX wil haar partners die zorg uit handen nemen en voorzien van aantoonbare, kwalitatieve video-inventory en een daling in viewability is een no-go voor zowel uitgevers als adverteerders. Wij bieden daarom de mogelijkheid om campagnes af te stemmen op zichtbaarheid voor zowel Flash als HTML5. Uitgevers kunnen hierdoor hun video-inventory nog beter optimaliseren”, aldus Elwin Gastelaars, Managing Director bij SpotX Benelux.

Viewability management op maat
SpotX heeft samen met het meetplatform MOAT een nieuw algoritme ontwikkeld dat viewability performance kan voorspellen. Met een opgegeven minimaal zichtbaarheidspercentage en enkele identificatie-variabelen, kunnen de gemiddelde prestaties in zichtbaarheid voorspeld worden op basis van de meest recente data van MOAT. Het demand team van SpotX zet binnen een gecontroleerde omgeving, de zogenaamde curated marketplace, een inventory selectie klaar waarop programmatic kan worden ingekocht. Govaert Plesman, Director Demand Facilitation bij SpotX: “Met dit nieuwe systeem bieden we niet alleen het voordeel van programmatic inkoop in een vertrouwde omgeving, maar ook de mogelijkheid om handmatig in te kopen op verschillende doelgroepen voor een mix aan videoformaten. SpotX biedt hiermee een viewability garantie zonder extra investeringen.”

Over SpotX
SpotX is een video-inventory managementplatform dat premium uitgevers en broadcasters voorziet van volledig geïntegreerde tools om opbrengsten te maximaliseren op desktop en mobiele apparaten. Het platform biedt de technologische infrastructuur voor moderne ad-serving en programmatic video, de tools voor outstream video ad units en oplossingen voor connected TV. SpotX geeft uitgevers de volledige controle, transparantie en inzichten die nodig zijn om het koopgedrag van toonaangevende uitgevers te begrijpen en om video-voorraad te optimaliseren. Naast het hoofdkantoor ten noorden van Denver, heeft SpotX ook kantoren in New York, San Francisco, Londen, Sydney, Amsterdam, Stockholm, Hamburg, Belfast en Singapore. Voor updates, volg SpotX op Twitter en LinkedIn.

www.spotxchange.com

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht