Geplaatst door Marketing Madheads

Startups maken grote sprongen vooruit met de Startup Days in Tilburg

TILBURG, 20160709 — In 48 uur heeft het online marketingbureau Marketing Madheads uit Breda een nieuwe tool voor online marketing ontwikkeld. Dit is één van de vele resultaten van de Startupdays georganiseerd door business incubator Starterslift in Tilburg. Mark van de Pol van Starterslift: “Het doel van de Startup Days was om de deelnemers in twee intensieve dagen uit te laten vinden of hun business idee kans van slagen had. Het was zeer praktisch: startups interviewden bijvoorbeeld buiten op straat echte klanten om erachter te komen of het idee levensvatbaar was. Hierbij werden beproefde werkwijzen uit de Lean Startup methodiek gehanteerd”.

Marketing Madheads was één van de eerste bedrijven die ook daadwerkelijk voorverkoop hebben gerealiseerd met hun idee: een online marketing tool die voor bedrijven de belangrijkste marketinginformatie van online kanalen zoals Facebook en Google combineert in één dashboard. Stefan Picavet van Marketing Madheads: “De Startup Days hebben ons business idee in zeer korte tijd een enorme boost gegeven. De eerste bestellingen zijn al binnen en dat terwijl de tool zelf nog ontwikkeld moet worden. Met hun marketing tool wil Marketing Madheads online marketinginformatie bundelen met de beste features van bestaande online tools, zodat marketeers nog maar 1 tool hoeven te gebruiken. Naar eigen zeggen een uniek business idee, dat niet alleen veel tijd bespaart, maar ook betere resultaten oplevert. “Uit klantinterviews is de afgelopen dagen gebleken dat bedrijven behoefte hebben om in 1 blik te kunnen zien hoe hun bedrijf er online voor staat en dit ook direct te kunnen verbeteren. Door deelname aan Startup Days kunnen we deze tool nu versneld ontwikkelen en binnen vier weken verwachten we al de eerste versie.”

Naast Marketing Madheads zijn er nog vele andere successen geboekt bij de Startup Days. Het bedrijf Smart Protect bijvoorbeeld, heeft een app ontwikkeld die je waarschuwt voor oplichting op Marktplaats en cold brew koffiemerk Urban Sloth heeft contacten gelegd met grote koffiebranderijen om in een gedeelte van het cold brew productieproces te voorzien. De Startups hielpen elkaar met contacten en feedback. Dit alles heeft er voor gezorgd dat de ontwikkelingen voor alle deelnemende Startups in de afgelopen 48-uur ongelofelijk hard zijn gegaan. De komende periode kunnen we dus de eerste jonge innovatieve bedrijven verwachten die vanuit de Startup Days in Tilburg de markt bestormen.

Links in de tekst waarnaar verwezen kan worden voor meer informatie:
www.madheadsmarketingtool.nl