Staten vergaderen over microkrediet

Provinciale Staten vergaderen op woensdag 23 april 2014 over onder andere microkrediet. Gedeputeerde Staten willen de aantrekkelijke financieringsregeling voor startende ondernemers verlengen.

Jonge startende ondernemers; bron provincie GelderlandDeze regeling moet het mogelijk maken dat startende ondernemers in Gelderland tot 50.000 euro kunnen lenen tegen een rente die 1 procentpunt lager is dan het landelijke microkrediet. Het college wil 850.000 euro als borgstelling beschikbaar maken.

De openbare vergadering begint om 10.00 uur in het Huis der Provincie in Arnhem en is live te volgen via Statenlive en het liveblog. De agenda staat online.

Daarnaast stemmen de Staten over een rapport van de Rekenkamer Oost-Nederland over de Kadernota faunabeleid.

Nieuw Statenlid

Aan het begin van de vergadering nemen de Staten afscheid van Daniël ter Haar (PVV). Hij stelt zijn zetel ter beschikking aan de fractie, omdat hij zich niet meer kan vinden in de weg die de partij is ingeslagen. Pieter Bakker wordt vervolgens geïnstalleerd als nieuw Statenlid voor de PVV.