Geplaatst door gogido.com

Steeds meer Nederlanders vergelijken ook taxiprijzen

Een taxi moet er netjes uit zien en op tijd aankomen. De chauffeur moet de weg weten en beleefd zijn. Maar verder vinden klanten vooral de prijs van de rit heel belangrijk. 176.000 Nederlanders bezochten afgelopen jaar gogido.com, dat de prijzen van taxibedrijven vergelijkt. “Het voordeel van de klant kan oplopen tot 70 procent”, zegt directeur Paul Pietersen van Gogido dat deze week één jaar bestaat.

Ruim 1 miljoen Nederlanders zijn eind 2016 overgestapt naar een andere zorgverzekeraar. Vergelijkingssites voor de zorgverzekering, maar ook voor energieleveranciers, het boeken van hotelkamers en vliegreizen of de aankoop van apparaten, zijn mateloos populair. Sinds januari 2016 is er nu ook een site die taxiprijzen van 150 grote, betrouwbare bedrijven vergelijkt. “Via gogido.com vergelijk je prijzen voor je rit, en de service en betrouwbaarheid van het bedrijf. Met Gogido krijg je altijd de beste deals: een vaste prijs, zonder verborgen kosten”, aldus directeur Pietersen.

De klanten die via Gogido in 2016 een taxi boekten, riepen BIOS Schiphol Taxi uit Amsterdam uit tot het beste taxibedrijf van het land. BIOS kreeg een gemiddelde beoordeling van 9,4, hetgeen het bedrijf de Dutch Taxi Company Excellence Award opleverde. Die werd deze week in ontvangst genomen door Laurens van Remortele: “Dat bijna 900 mensen ons zo’n hoog cijfer geven, vind ik een groot compliment voor onze chauffeurs. Ik ben er trots op dat we dit samen hebben bereikt.”

De service van gogido.com kreeg als gemiddelde cijfer een 8,5. Directeur Paul Pietersen: “We zijn de booking.com van de taxiwereld. We bestaan pas een jaar, maar zijn er van overtuigd dat steeds meer Nederlanders niet alleen de zorgverzekeringen of de prijs van de wasmachine maar ook taxiprijzen willen vergelijken. In 2017 werken we keihard verder aan betere taxi’s, betere prijzen, betere service en nóg meer tevreden klanten.”

Gogido deed uitgebreid onderzoek naar de wensen van klanten. Uit een enquête bleek dat de respondenten de prijs van de taxirit het belangrijkste vinden, vóór het ‘op tijd vertrekken’ en een ‘nette chauffeur’. Rond de 80 procent van de klanten geeft aan vaker een taxi te nemen als dat minder duur zou zijn en als de prijs van tevoren vaststaat.

De grootste irritatie tijdens een taxirit is als de chauffeur de weg niet weet, zijn rijstijl of een vieze taxi. Iets lager op dat ‘lijstje ergernissen’ staan de onophoudelijk door kletsende chauffeur, of de te luid staande radio met niet gewaardeerde muziek.