Symbid en Ben & Jerry’s geven sociale ondernemers een vliegende start

Symbid, één van de eerste aandelen crowdfundingplatformen wereldwijd, wordt een partnerplatform van Ben & Jerry’s Join Our Core 2015 in Nederland. In deze internationale competitie worden slimme, sociale ondernemers gezocht die niet alleen de waarden van Ben & Jerry’s delen, maar die ook bereid zijn om er een (ijs)schepje bovenop te doen en het duurzame verschil te maken! Samen ondersteunen Symbid en Ben & Jerry’s daarmee de groei van maatschappelijke ondernemingen in Nederland door jonge entrepreneurs bij elkaar te brengen.

‘Het is fantastisch om samen te werken met Ben & Jerry’s, een merk wiens waarden in lijn liggen met onze eigen principes. Bij Symbid vinden wij het belangrijk een positieve sociale impact te maken en om ondernemers de kans te geven om hun dromen te verwezenlijken,” zegt Korstiaan Zandvliet, medeoprichter en CEO van Symbid Corp. “Deze samenwerking zal een nieuwe generatie Nederlandse ondernemers helpen die de wereld willen verbeteren. We zijn verheugd om hen een toegankelijke manier van financiering te bieden. Crowdfunding kan, en moet, een middel zijn voor grote verandering.”

Join Our Core 2015 is op zoek naar beginnende sociale ondernemers die hun idee waar willen maken via crowdfunding. Ben & Jerry’s moedigen dit jaar in het bijzonder aanmeldingen aan die met klimaatverandering te maken hebben. Maar alle vernieuwende ideeën met een maatschappelijke impact zijn meer dan welkom. Als Nederlands crowdfundingplatform partner van Join Our Core 2015, zal Symbid haar netwerk van ondernemers aanspreken en het nieuws over de wedstrijd verspreiden. Vijf succesvolle ondernemers krijgen 20% van hun crowdfunding target gefinancierd door Ben & Jerry’s. Dat is echter pas het topje van de ijsberg: bovenop de financiering krijgen de ondernemers marketing training, unieke promotie kansen en deskundige begeleiding op het Ben & Jerry’s hoofdkantoor in Vermont in de Verenigde Staten. Aanmelden kan tot 16 maart via http://bit.ly/symbid-joc.

Over Symbid

Symbid is opgericht in april 2011 in Nederland en was een van de eerste aandelen-crowdfundingplatforms ter wereld. De unieke juridisch-financiële structuur stelt investeerders in staat online te investeren in start-ups en groeiende bedrijven voor een bedrag van minimaal twintig euro. Inmiddels is Symbid (www.symbid.nl) uitgegroeid tot de wereldwijde leider in aandelencrowdfunding door haar innovatieve technologische structuur, gebruiksvriendelijke interface en toewijding aan het verzorgen van een veilige financieringsomgeving voor zowel investeerders als ondernemers. Op basis van de uitgebreide start-up-ervaring van het Symbid team krijgen ondernemers coaching en advies nodig voor een succesvolle campagne. Hierdoor kunnen investeerders die het Symbid-platform gebruiken vertrouwen in hun investering. Per december 2014 heeft Symbid meer dan 65 ondernemers en hun start-ups gefinancierd voor een totaal bedrag van 6,5 miljoen euro. In december 2013 werd Symbid als eerste aandelencrowdfunding platform beursgenoteerd [OTCQB:SBID]. Begin 2015 begint het bedrijf met de Europese uitrol van de crowdfundingactiviteiten. Informatie over Symbid is ook te vinden op www.symbidcorp.com.