Geplaatst door Talend

Talend gepositioneerd als visonair in Gartner ‘Magic Quadrant for Data Quality Tools’

Redwood City, Californië, 6 december 2016 – Talend (NASDAQ: TLND), leider in oplossingen voor big data en cloud-integratie, is door Gartner, Inc. gepositioneerd als visionair in het jaarlijkse marktrapport “Magic Quadrant for Data Quality Tools”. Talend is in dit kwadrant het hoogst gepositioneerd (tegen de as van het leiderskwadrant aan) vanwege haar vermogen tot een adequate uitvoering. In vergelijking met 2015 is Talend fit jaar hoger in het kwadrant gepositioneerd en beweegt het bedrijf tevens meer richting het leiderskwadrant.

Uit recent onderzoek van Gartner blijkt dat organisaties de kosten van slechte datakwaliteit inschatten op gemiddeld 9,7 miljoen dollar per jaar. Desondanks zijn zakelijke beslissers nog niet overtuigd van de redenen om datakwaliteit als prioriteit te adresseren.1 Het waarborgen van datakwaliteit heeft als doel om data geschikt te maken voor gebruik in bedrijfsprocessen. De processen variëren van kernactiviteiten tot processen die verband houden met analyses en besluitvorming, compliance en de engagement en interactie met externe partijen. Volgens het Magic Quadrant rapport: “De markt voor datakwaliteit tools blijft een sterke omzetgroei vertonen, gedreven door kostenbesparingen, procesoptimalisatie en digitale bedrijfsinitiatieven. De inzet van datakwaliteit tools voor bestaande en nieuwe initiatieven stelt data en analytics managers in staat om meer zakelijke waarde te realiseren.”2

Ciaran Dynes, Vice President Producten bij Talend: “Onze missie is en blijft om organisaties te helpen met een meer datagestuurde bedrijfsvoering. Om big data te gebruiken voor relevante zakelijke beslissingen, moet je erop kunnen vertrouwen dat alle data accuraat, opgeschoond en compleet is. We zien onze positie in het Magic Quadrant als een bewijs dat we met ons open platform een innovatieve oplossing bieden die datakwaliteit tot een kerncomponent maakt binnen een breed scala aan toepassingen.”

Het rapport stelt verder: We merken dat steeds meer organisaties munt uit hun informatiebronnen proberen te slaan. Ze verzamelen interne en externe data met een op vertrouwen gebaseerd governance-model en gebruiken machine learning om de waarde te ontdekken van het Internet of Things. Deze kansen kunnen echter niet gerealiseerd worden zolang er onvoldoende aandacht is voor het verbeteren van datakwaliteit.”3

Talend Data Quality levert betrouwbare, opgeschoonde en verrijkte data op bedrijfsbrede schaal. De oplossing kent een laag instapniveau, eenvoudige standaarden en regels die kunnen worden toegepast op alle oplossingen van Talend. Eerder dit jaar voegde Talend nieuwe mogelijkheden toe aan Talend Data Quality op het gebied van governed self-service datapreparatie. Dit zorgt voor ingrijpende verbeteringen wat betreft de samenwerking tussen business en IT, zodat alle werknemers data kunnen opvragen en prepareren voor analysedoeleinden. Gezien de toenemende concurrentie is het voor bedrijven cruciaal om hun activiteiten te baseren op relevante inzichten.

Talend’s integratieoplossingen worden gebruikt door 1.300 klanten wereldwijd. Het klantportfolio omvat organisaties in de Fortune 100, consumentenmarkt, gezondheidszorg, industrie, financiële dienstverlening en creditcardmaatschappijen. Lees deze blog om meer te weten te komen over Talend’s positie in het rapport en de innovaties op het gebied van datakwaliteit.
—-

Noot voor de reactie:

1 Gartner, Inc., “How a Chief Data Officer Should Drive a Data Quality Program,” Alan D. Duncan, Mei Selvage, Saul Judah, October 2016.

2 Gartner, Inc., “Gartner Magic Quadrant for Data Quality Tools,” Saul Judah, Mei Selvage, Ankush Jain, November 2016.

3 Gartner, Inc., “Gartner Magic Quadrant for Data Quality Tools,” Saul Judah, Mei Selvage, Ankush Jain, November 2016.

—-

Over het Magic Quadrant

Over het Magic Quadrant Gartner beveelt geen van de leveranciers, producten of services aan die zijn opgenomen in de onderzoekspublicaties. Ook adviseert Gartner technologiegebruikers niet alleen die leveranciers te kiezen met de hoogste ratings. De onderzoekspublicaties van Gartner bevatten de mening van het onderzoeksinstituut en zijn geen statement. Gartner geeft geen garanties, expliciet of impliciet, betreffende deze research, ook niet over de handelskwaliteiten of geschiktheid voor een bepaald doel.

Over Talend

Talend (NASDAQ: TLND) is een leider in softwareoplossingen voor cloud en big data integratie. Het helpt bedrijven om datagestuurder te worden door data toegankelijker te maken, de kwaliteit ervan te verbeteren en snel data te verkrijgen waar nodig voor real-time besluitvorming. Door deze vereenvoudiging van big data stelt Talend bedrijven in staat om te handelen gebaseerd op accurate, real-time informatie over hun organisatie, klanten en branche. De innovatieve open source-oplossingen van Talend zijn in staat om op snelle en efficiënte wijze data uit diverse bronnen te verzamelen, te prepareren en te combineren, zodat bedrijven het optimaal kunnen benutten voor het verbeteren van vrijwel elk aspect van hun bedrijfsvoering. Het hoofdkantoor van Talend is gevestigd in Redwood City, Californië. Raadpleeg voor meer informatie www.talend.com en volg ons op Twitter: @Talend.