Geplaatst door TARQ

TARQ en Regus bieden totaaloplossing voor Business Continuity

IT-bedrijf TARQ Uitwijk & Calamiteiten Center en Regus, marktleider op het gebied van flexibele werkplekken, hebben de handen ineen geslagen en bieden gezamenlijk een volledig pakket diensten om de bedrijfscontinuïteit na calamiteiten veilig te stellen. Arie van Dusseldorp, Marketing Director van Regus en Robbert Willems, Algemeen Directeur van TARQ tekenden op 23 maart de samenwerkingsovereenkomst in het datacenter van TARQ in Zoetermeer.

Na een calamiteit snel weer up&running met IT-Uitwijk en vervangende werkplekken
Voor iedere organisatie is het van levensbelang dat continu kan worden doorgewerkt. Na een onverhoopte calamiteit moet IT-Uitwijk goed geregeld zijn. Naast brand zijn er veel mogelijke calamiteiten die een impact op de IT-omgeving en daarmee de bedrijfsvoering en continuïteit kunnen hebben.  Met de twee datacenters en de uitwijklocatie Zoetermeer is TARQ uitstekend geëquipeerd om de backup en IT-omgeving te restoren en up&running te brengen, zodat  de bedrijfsvoering van de getroffen organisaties zo snel mogelijk weer operationeel is.

Vanaf nu uitwijklocaties door het hele land met de Vervangende Werkplek® van Regus
Regus heeft met een landelijke dekking van kantoren altijd één of meerdere locaties bij de getroffen organisatie in de buurt waar het crisisteam 24/7 een centrale plek heeft en de medewerkers hun vervangende werkplek hebben.  In een aantal landen maken veel klanten reeds gebruik van de dienst Vervangende Werkplek® van Regus, nu is deze dienstverlening ook beschikbaar in Nederland.

In de afgelopen weken zijn reeds operationele Uitwijktesten uitgevoerd op locaties van Regus, waarbij de klantmedewerkers op locatie bij Regus de beschikking hadden over hun eigen IT-omgeving middels connectie met een van de datacenters van TARQ.

TARQ en Regus fungeren bij calamiteiten als reddingsbrigade om voor bedrijven en organisaties levensreddende maatregelen te nemen om Business Continuity zeker te stellen.

Over TARQ
Vanuit eigen datacenters in Zoetermeer en Amsterdam levert IT Cloud aanbieder TARQ sinds 1999 een breed scala aan IT-diensten: managed desktop, backup en uitwijkservices. Wat het ‘nieuwe werken’ betreft maakt het bedrijf al ruim 10 jaar naam met het concept ‘de Werkende Werkplek®‘. Met deze desktop outsourcing beschikken de werknemers van de opdrachtgever altijd en overal over de eigen IT-werkomgeving op pc, mobiel of tablet. De TARQ uitwijkdienstverlening is de borging voor de continuïteit van vele Nederlandse bedrijven en gemeenten.