Technology Evaluation Centers: ERP-systeem en financiële diensten van Unit4 behoren tot top

De financiële en ERP-software van Unit4 is verkozen tot de top in hun categorie. Dat blijkt uit een onderzoek onder de grootste softwareaanbieders in de dienstensector, uitgevoerd door TEC Data. Het onderzoek evalueerde diverse oplossingen op het gebied van ERP voor dienstverlenende bedrijven en financiële softwarepakketen. Unit4 kwam in beide categorieën als mede-koploper naar voren.

In het Technology Evaluation Centers rapport 2015 wordt Unit4 Business World positief beoordeeld vanwege het feit dat de software de functionaliteit binnen bedrijven helpt te bevorderen. Het betreft functionaliteiten die belangrijk zijn voor dienstverlenende bedrijven, zoals de financiële administratie, roostering, tijd- en kostenmanagement, budgettering, facturering en HR- en procurement management.

Unit4 Financials scoort bovengemiddeld door de flexibiliteit, het gebruiksgemak en de mogelijkheid om soepel aan te passen aan veranderingen. Bijna alle organisaties die werken in een sterk dynamische omgeving profiteren van deze combinatie van eigenschappen. ‘De consequente en zinvolle wijze waarop het aanpassingsvermogen is ontwikkeld, maakt dit tot de oplossing om een concurrentievoordeel te behalen binnen het brede portfolio van Unit4’, aldus het rapport.

Unit4 heeft in maart vernieuwde versies van Unit4 Business World, voorheen Agresso, en Unit4 Financials, voorheen Coda Financials, aangekondigd. Daarnaast introduceerde het bedrijf het Unit4 People Platform. Unit4’s ERP-systeem is het enige in zijn soort die speciaal is ontwikkeld voor organisaties waar mensen centraal staan en maakt de automatisering van processen mogelijk.