Tel Sell eerste gebruiker nieuwe Premium-editie Exact Online Handel

Delft, 30 maart 2015 – Exact introduceert Exact Online Handel Premium. Met deze nieuwe toepassing zijn organisaties beter in staat uitdagingen met voorraadbeheer op te lossen. Handelsbedrijven en webshop-eigenaren worden tegenwoordig vaak geconfronteerd met een sterk groeiend assortiment en steeds hogere eisen ten aanzien van levertijden. Zo ook Tel Sell, dat direct van start gaat met Exact Online Handel Premium. Hierdoor kan het bedrijf nog efficiënter de verschillende magazijnen en opslaglocaties beheren en dankzij betere voorspellingen de voorraad optimaliseren voor producten met langere levertijden.

Exact Online Handel Premium voorziet, naast het kunnen werken met meerdere magazijnen, assemblage en serienummer- of batch traceability in:

·         Verkoopprognoses
·         Planning materiaalbehoefte
·         Variabele opslaglocaties
·         Verkoopautorisatie

Assortiment en toeleveranciers
Voor Tel Sell zijn de nieuwe Premium features essentieel. Om het grotere assortiment snel te kunnen leveren zoekt het bedrijf, naast partijen uit verre landen, ook veel samenwerking met lokale partijen. Met toeleveranciers uit Europa kan vaak ordergestuurd gewerkt worden, omdat leveringen er doorgaans al binnen een dag zijn. Bij producten die van ver gehaald worden, moet meer rekening gehouden worden met het tijdsaspect. Inkoop komt hier in feite meer neer op voorspellingen doen. Exact Online Handel Premium helpt daarbij, zodat Tel Sell altijd een actueel zicht op de voorraad heeft.

Leo Hagebeek, verantwoordelijk voor IT bij Tel Sell: “We worden voornamelijk geassocieerd met televisiereclames en telefonische bestellingen, maar onze webshops zijn er al vanaf dag één. Ook voor een homeshopping-partij als Tel Sell is er een omslagpunt gekomen. De webshop neemt een steeds prominentere plaats in. Het verwachtingspatroon van de consument is bij een online aankoop bovendien anders dan bij een telefonische. Aangezien onze focus nu meer online ligt, moet de bedrijfsvoering dat ook zijn. De cloud-oplossing van Exact sloot perfect aan bij onze wensen. Zo kunnen wij nu plaats- en tijdsonafhankelijk werken, hebben we wereldwijd toegang tot belangrijke voorraadgegevens en zijn back-up en systeembeheer uit handen gegeven aan een betrouwbare partij.”

Variabele opslaglocaties
Met name inzicht in de variabele opslaglocaties speelde een doorslaggevende rol. Producten bij Tel Sell verplaatsen snel van de ene naar de andere plaats in het magazijn. Doordat nu altijd inzicht mogelijk is in de voorraad kan het magazijn beter inspelen op de leververwachting van de webshop-klanten. Alle voorraad is snel terug te vinden en wordt realtime bijgewerkt. Dit bespaart Tel Sell zowel tijd als geld.

Jaap Jan de Lange, Principal Product Marketing van Exact: “Webshops hebben een hoog verwachtingspatroon gezet met betrekking tot levertijden. Dit merken ook homeshopping-partijen als Tel Sell, waar nu ook steeds kortere levertijden worden vereist. Onderscheidend vermogen van webshops zit hem immers vooral in snel kunnen leveren. Same-day delivery is nu zelfs al een item. Daar raken klanten aan gewend. Wil je meekomen, dan moet je je organisatie zo inrichten dat je snel kan leveren. Daarnaast verandert het webshop-publiek ook nog eens en ziet Tel Sell steeds meer jonge klanten verschijnen, die opgegroeid zijn met de verwachting dat vandaag besteld, morgen in huis is. Dat vraagt om actueel inzicht om de voorraad en effectieve forecasting.”