De Telegraaf het grootste merk onder zakelijke beslissers

De Telegraaf sluit met al haar verschijningsvormen goed aan bij het multimediaal gedrag van de decision maker met een bereik van 49%. Daarmee is De Telegraaf (op alle devices) het grootste medium onder zakelijke beslissers. Ook DFT.nl is met een top 5 positie een belangrijke website voor de zakelijke doelgroep. Dit blijkt uit het net verschenen DMS2014-2015 onderzoek.

Decision makers zijn altijd en overal bereikbaar
Het gebruik van internet door decision makers via tablets is in 1 jaar verdubbeld. Vorig jaar maakte 33% van alle zakelijke beslissers gebruik van een tablet, inmiddels doet 66% dit. Een hoog percentage aangezien het gebruik van een tablet onder de gemiddelde Nederlander* op 41% ligt. Het gebruik van internet via de mobiele telefoon/smartphone/ steeg naar 76% (versus 55% onder gemiddeld Nederland).

Kenmerken decision makers:

• 66% bevindt zich in welstandklassen 1&2 versus 39% van de gemiddelde Nederlander
  • 3 van de 10 zijn privé beleggers, waarvan de meeste al meer dan 10 jaar beleggen
  • 61% is eindbeslisser bij de aanschaf van bedrijfsfinanciering/verzekeringen
  • 29% rijdt een auto van de zaak & 41% rijdt in een auto van € 35.000 of meer- 19% maakt zakelijke vliegreizen

* Definitie gemiddeld Nederlander; Gebaseerd op MV 13+ volgens NOM Print Monitor 2013-I/II

Voor meer informatie bekijk de infographic op tmg.nl/dms2014
Over Decision Makers Survey
Het Decision Makers Survey is hét bereiksonderzoek onder zakelijke beslissers, die verantwoordelijk zijn voor de aanschaf van producten en diensten bij bedrijven/semi-overheid.

• Populatie: bestaat uit decision makers uit het bedrijfsleven en semi-overheid. ZZP’ers maken in tegenstelling tot eerdere publicaties geen deel meer uit van DMS2014-2015
  • Veldwerk: oktober t/m december 2013 en april t/m juni 2014
  • Respondenten: 2887 respondenten ondervraagd door middel van een online vragenlijst
  • Uitgevoerd door: onderzoeksbureau Intomart GfK
  • Vernieuwd: in de merkcentrale meting van de titels worden van iedere titel naast de papieren versie ook de (mobiel) website en andere uitingen zoals apps, nieuwsbrieven en dergelijke gemeten. De opgenomen media hebben alle een zakelijke inhoud.

Meer informatie over DMS is te vinden op www.stichtingdms.nl.

Over Telegraaf Media Groep
Telegraaf Media Groep (TMG) is één van de grootste Nederlandse mediagroepen met leidende marktposities in dagbladen, magazines, online media en radio. Ook in video (producties) heeft TMG in Nederland een belangrijke marktpositie. Sterke merken en journalistieke relevantie vormen het hart van TMG. De combinatie van merk en inhoud zorgt hierbij voor een meerwaarde aan consument en adverteerder. TMG is het meest complete mediahuis van Nederland, met mediamerken en -platformen die onmisbaar zijn voor consument en adverteerder. De merken van TMG weten wat er speelt in Nederland en bieden elke dag weer, 24 uur per dag relevante content.  Voor meer informatie over TMG ga naar: www.tmg.nl of volg ons op twitter @mediatmg.