Industry Wire

The Absolut Company zet nieuwe websites snel en flexibel op met EPiServer Digital Experience Cloud en Microsoft Azure

Haarlem, 14 april 2015EPiServer, de leider in digitale marketing en e-commerce oplossingen, helpt The Absolut Company met het ondersteunen van de drankmerken door middel van een reeks nieuwe websites. De nieuwe digitale omgeving wordt gebouwd op de EPiServer Digital Experience Cloud, die draait op Microsoft Azure. Hierdoor worden de websites opgezet met een verbeterde time-to-market, verminderde kosten en een groter gemak.

Snel en flexibel naar de cloud
Het bedrijf wilde geen servers beheren en was daarom op zoek naar een partij die de uitrol snel en flexibel kon uitvoeren. Er is gekozen voor Nansen, een EPiServer-partner, die The Absolut Company helpt om het digital marketingpakket van EPiServer op Microsoft Azure uit te rollen. EPiServer was al eerder in beeld doordat het bedrijf reeds een on-premise oplossing gebruikt. De verschuiving naar de Azure Cloud was daarom een logische keuze.

The Absolut Company kan nu in een paar minuten live gaan met een nieuwe website. Het overzetten van de eerste website naar Azure was in één week voltooid. In totaal worden naar verwachting de komende maand tien nieuwe websites op basis van EPiServer Digital Experience Cloud gelanceerd. Voor de overstap naar de cloud, had The Absolut Company een groep websites op enkele servers staan. Nu gebruiken ze één appservice voor elke website, waarmee de snelheid waarmee een website wordt gelanceerd aanzienlijk is verbeterd. De algehele performance is geoptimaliseerd, omdat The Absolut Company dynamisch kan opschalen. Daar komt bij dat de verwachte kosten van de servers significant lager zullen zijn.

Stabiele en naadloze ervaring
‘We zouden EPiServer Digital Experience Cloud op Azure zeker aanraden, omdat het stabieler en naadlozer is dan andere digitale marketing platformen’, zegt Fredrik Lagerträd, Digital Manager, Growth, bij The Absolut Company. ‘De oplossing is makkelijk aan te passen en heeft een goede wereldwijde ondersteuning. The EPiServer Digital Experience Cloud maakt het mogelijk dat je als organisatie bepaalt hoe je de oplossing gebruikt en niet andersom. Dankzij EPiServer’s beslissing om de cloudoplossing op te bouwen op Azure, is het bedrijf een stap voor op de concurrentie. Klanten hebben daardoor daadwerkelijk de mogelijkheid aan hun product te bouwen.’

Digitale betrokkenheid
‘Als bedrijven naar manieren zoeken om relevante en geoptimaliseerde ervaringen te leveren voor hun klanten en conversies positief te beïnvloeden, dan kunnen ze vertrouwen op EPiServer’s end-to-end multichannel verkoopoplossing om digitale betrokkenheid te ondersteunen. Absolut’s site, www.absolut.com, is een ideaal voorbeeld van een uitstekende digitale betrokkenheid en een best practice in content marketing’, vertelt Bob Egner, Vice President of Product Management en Marketing EPiServer. ‘De EPiServer Digital Experience Cloud op Azure ondersteunt de huidige agile marketingdoelstellingen voor snelle iteratie en innovatie. Klanten krijgen geografische ondersteuning en de mogelijkheid om miljoenen gebruikers te ondersteunen en transacties te bieden met weinig vertraging en significante kostenbesparing.’

The Absolut Company heeft zijn succes te danken aan het merk ‘Absolut Vodka’. Het is één van de meest bekende namen en meest verkochte merken in de drankindustrie. Sinds 2008 is het merk onderdeel van Pernod-Ricard en zijn er nog vijf merken toegevoegd aan The Absolut Company, zoals Malibu Rum en Kahlua. The Absolut Company is bekend om zijn creatieve en innovatieve aanpak in alle ontwerpen, van verpakking tot adverteren. Het bedrijf zet EPiServer-technologie in om de meest innovatieve, digitale ervaringen te ontwikkelen op zijn websites, zoals Absolut.com, Absolutdrinks.com, Maliburumdrinks.com en Kahlua.com.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht