Industry Wire

ticketscript komt met vernieuwende technologie voor evenementen

Ticketscript, Europa’s grootste en snelstgroeiende online selfservice ticketing oplossing kondigt met grote trots haar nieuwe features voor 2014 aan. Het gaat om een reeks marktbepalende innovaties om haar klanten te helpen meer tickets te verkopen.

Met de lancering van de ticketscript #sellmore reports, Analytics Connect en ticketbox (een kassa app voor kaartverkoop aan de deur) zal de ticketing industrie wederom worden opgeschud. Deze ontwikkelingen, die allemaal worden gelanceerd in het eerste kwartaal van 2014, zijn stuk voor stuk bedacht met één doel voor ogen: ticketing opnieuw uitvinden en zo meerwaarde bieden aan organisatoren van evenementen. De vernieuwingen zijn inmiddels uitvoerig getest. Het gaat organisatoren helpen om hun bezoekers beter te begrijpen en daardoor meer tickets te verkopen

Op basis van feedback van evenementorganisatoren uit heel Europa heeft ticketscript haar rapportages naar een hoger niveau getrokken. Het ticketscript dashboard, van waaruit alles begint voor ticketscript gebruikers, is voorzien van intelligente analyse tools. Hiermee is snel inzichtelijk hoe de omzet kan worden geoptimaliseerd en welke kanalen het meeste verkeer, conversie en winst opleveren.

Er worden vijf nieuwe rapporten gelanceerd:

1. Het bezoekers rapport maakt het webverkeer naar de ticketshop inzichtelijk. Niet alleen het aantal bezoekers wordt uitgelicht, maar ook het aantal verkopen dat hieruit voortvloeit. Dit geeft veel inzicht in de effectiviteit van online en offline  marketingactiviteiten.

2. Het geolocatie rapport helpt evenementorganisatoren te analyseren waar kaartkopers vandaan komen en hoe deze converteren. Marketingactiviteiten kunnen hierdoor gerichter worden ondernomen en komen beter tot hun recht. Ook kunnen organisatoren profiteren van het groeiende evenement gedreven toerisme in Europa en daarbuiten.

3. In het device rapport is zichtbaar welke apparaten kaartkopers gebruiken om kaarten te bestellen. Het maakt duidelijk welke kanalen goed werken en wat optimalisatie nodig heeft om de verkoop te laten groeien.

4. Het referrals rapport toont de bronnen die verkeer naar de ticketshop sturen en toont de waarde van dit verkeer. Weten van welke kanalen en websites kaartkopers vandaan komen is van onschatbare waarde voor de moderne evenementorganisator. Dit rapport geeft inzicht in welke campagnes geld opleveren en welke niet.

5. Met het intelligente vergelijkingsrapport kan elke organisator verkooppatronen ontdekken en  twee verschillende evenementen vergelijken. Bijvoorbeeld waar verkooppieken liggen en hoe de kaartverkoop van verschillende jaren zich tot elkaar verhouden.

Analytics Connect

Het uiterst innovatieve Analytics Connect gaat de ticketing wereld drastisch veranderen. Organisatoren die gebruik maken van Google Analytics kunnen met Analytics Connect de uitgebreide ticketscript data koppelen aan hun Google Analytics account. Dit geeft het ultieme inzicht in de customer journey van kaartkopers. De rapporten laten gedetailleerd zien hoe kaartkopers hun reis beginnen en welke wegen ze bewandelen voor ze een aankoop doen. Tot nu maakte geen enkele third-party ticketing oplossing zichtbaar wat kaartkopers deden buiten de eigen ticketshop. Dankzij Analytics Connect biedt ticketscript evenementorganisatoren op een volledig nieuwe manier inzicht in het gedrag van kaartkopers.

Frans Jonker, CEO van ticketscript zegt: “We helpen onze klanten om hun kaartverkoop en klantervaring te maximaliseren. Er is geen andere dienst die een ticketingoplossing op dit niveau levert en die klanten in staat stelt om hun eigen doelgroep zo goed te leren begrijpen. Onze klanten kunnen nu heel scherp meten wat het rendement van hun marketingcampagne is. Dat maakt online en offline marketing efficiënter en professioneler. Bovendien is en blijft ticketscript gratis voor evenementorganisatoren. We zijn er klaar voor om de markt kennis te laten maken met deze nieuwe functionaliteiten. En natuurlijk om onze klanten nog succesvoller te laten zijn.”

Ticketscript heeft de primeur in Europa met de lancering van ticketbox. Na een aantal succesvolle tests in 2013 is de eerste kassa app een feit. Organisatoren van zowel kleine als grote evenementen kunnen met ticketbox op professionele wijze kaarten verkopen aan de deur zonder te hoeven investeren in dure apparatuur.

Ticketbox is een draagbare kassa app voor organisatoren van evenementen. Het is een kaartverkoop app in een draagbare reiskoffer met daarin een tablet, een pinapparaat en een printer die draadloos verbonden zijn. Het systeem is ontworpen voor kaartverkoop aan de deur voor alle soorten evenementen. Ticketbox maakt slim gebruik van lastminute kaartverkoop, die onder de streep vaak een groot verschil maakt voor organisatoren.

Bij de ontwikkeling van ticketbox heeft ticketscript samengewerkt met Adyen, de specialist in wereldwijde omni-channel betalingen. Hierdoor kan ticketscript gebruikmaken van de nieuwste betaaltechnologie, met als resultaat een naadloze ervaring voor de klanten en een volledig geïntegreerde omni-channel tool voor evenementorganisatoren. Betalingen kunnen altijd en overal, online en ter plekke, afgehandeld worden. Ticketbox aanvaardt alle belangrijke betaalmethoden, zoals Visa, MasterCard, Maestro en Vpay.

Met deze gebruiksvriendelijke technologie heeft iedere organisator een professionele oplossing voor kassaverkoop voor en tijdens het evenement. De verkopen worden verwerkt in het ticketscript dashboard, het centrale systeem waarin organisatoren hun kaartverkoop makkelijk in de gaten kunnen houden. Kaartkopers kunnen tickets contant, met pinpas of creditcard afrekenen en krijgen vervolgens een papieren ticket of een mobiel ticket dat bij de ingang wordt gescand. Met ticketbox herdefinieert ticketscript de verwachtingen van elke organisator als het gaat om deurverkoop.

De voordelen van ticketbox:

●       Kaarten verkopen met één systeem van begin tot eind van het evenement

●       Optimaal gebruikmaken van lastminute kaartverkoop met een professionele oplossing

●       Volledige integratie met het ticketscript dashboard

●       Geen setup kosten of investering in hardware

●       Ticketbox is veilig en niet gevoelig voor fraude

●       Betalingen contant en met pinpas of creditcard: betere klantervaring – door te pinnen houden kaartkopers meer geld over om te besteden tijdens het evenement

●       Eenvoudig schaalbaar

Met ticketbox geeft ticketscript organisatoren nu ook een professionele oplossing voor kaartverkoop aan de deur. Alle verkoopstatistieken worden centraal op het ticketscript dashboard verzameld.

Frans Jonker, CEO van ticketscript, zegt: “We zijn ontzettend enthousiast over de mogelijkheden die ticketbox opent voor organisatoren van evenementen. We gaan wederom de markt op zijn kop zetten, conventionele kassaleveranciers zijn nu aan de beurt. Niet langer hoeft een organisator van een evenement te investeren in dure hardware. Met onze app kan echt elke organisator eenvoudig kaarten verkopen aan de deur. Ticketbox biedt onze klanten een gebruiksvriendelijk en laagdrempelig systeem, of het nu om een grote beurs of festival gaat, of om een relatief compacte clubavond.”

over ticketscript

ticketscript is Europa’s grootste selfservice online ticketing oplossing en biedt organisatoren van evenementen oplossingen, tools en technologie om meer kaarten zeer gericht en efficiënt rechtstreeks aan hun publiek te verkopen. Het bedrijf is opgericht in 2006 en werkt met een groot aantal muziek evenementen, festivals, beurzen, tentoonstellingen en sportevenementen zoals Awakenings, Dance Valley, KNZB, Verzamelaarsjaarbeurs, Circus Renz en Q-music. Ga voor meer informatie naar: www.ticketscript.com of neem contact op vassia.panaouta@tickescript.com

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht