Industry Wire

Geplaatst door Brandstichting Bewogen Communicatie

Tilburgse startup gaat strijd aan met ‘traditionele’ reclamebureaus

Brandstichting Bewogen Communicatie, bureau voor (online) video reclamecampagnes, introduceert Video Centered Advertising (VCA) in de reclamewereld. Door middel van VCA, online reclamecampagnes waarbij het gebruik van video centraal staat, wil het bedrijf een einde maken aan de oude en traditionele vormen van reclame. Brandstichting speelt hiermee in op het digitale tijdperk, waarin informatie voornamelijk wordt geconsumeerd via het internet.

De Tilburgse startup, met zijn roots in Breda, is opgericht door de twee broers Jonathan en Ruben Smit. Het bedrijf is gevestigd op de Spoorzone, een ontwikkelgebied in Tilburg. De stad hoopt met dit initiatief een broedplaats te creëren voor kennis en innovatie, in samenwerking met onderwijsinstellingen, ondernemers en particulieren. Het nieuwe creatieve hart van Tilburg is een omgeving die past bij de visie van Brandstichting: vernieuwend.

“Reclamebureaus zijn naar ons idee nog te veel gefocust op waar ze goed in waren en willen dat in het heden laten werken”, aldus Ruben Smit, directeur creatieve strategie bij Brandstichting. Maar die tijd is voorbij. Door de manier van werken zoals wij die kenden los te laten, creëer je kansen. Door middel van Video Centered Advertising verzorgen wij campagnes, van idee tot uitwerking én verder. Het is belangrijk dat een goede boodschap ontwikkeld wordt en daarna ook nog de juiste aandacht krijgt. Wij ondersteunen een merk bij het vertellen van een verhaal en zorgen dat het wordt gehoord door de doelgroep.”

Jonathan Smit, directeur creatieve uitvoering bij Brandstichting vult aan: “Door mijn achtergrond in videoproductie heb ik uit eigen hand ervaren dat bedrijven zoeken naar een soort full service bureau voor video. Productiehuizen maken vaak mooie creaties, maar stoppen op het moment dat het echt interessant wordt: de verspreiding en het bereik. Ik kreeg steeds vaker vanuit opdrachtgevers te horen dat film niet ‘werkte’. Een film dient niet alleen op de bedrijfswebsite te worden getoond, maar moet naar de doelgroep worden gebracht. Meer werken vanuit de communicatiegedachte, of het nou voor een merk is, een mooi product of een goed idee.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht