Industry Wire

Geplaatst door Media Monks

Timo Stevens aan de slag bij MediaMonks

Amsterdam, 27 oktober 2016 – Creatief productiebureau MediaMonks heeft Timo Stevens (voormalig Account Director This Page & Magic Bullit) aangesteld als Head of Experiential. In deze functie is Stevens, samen met Technisch Directeur Edwin Scholte, verantwoordelijk voor het internationale team van 50 technische experts dat werkt aan het verwezenlijken van projecten op het gebied van digitale installaties.

Stevens: “Voor mij zijn digitale installaties de perfecte marketingtool om fysieke interactie tussen de consument en merken te realiseren tijdens evenementen, in musea en de retailomgeving. MediaMonks heeft altijd voorop gelopen als het gaat om het combineren van digitaal en fysieke interactie met producties als Blowing In The Wind, Lego: Nexo Knights en The Interactive Punching Bag. En de resultaten zijn enorm: naast het winnen van een groot aantal awards voor de bureaus waarmee wordt samengewerkt, zie je dat de installaties leiden tot sales. Zo heeft Lego recentelijk 50.000 in-store interacties van kinderen gemeten en dit heeft geleid tot een verdubbeling van het sales target.”

Victor Knaap: “Naast onze geografische groei breiden we ook uit in onze diensten. Inmiddels zijn er, vanuit onze kantoren in Hilversum, Stockholm en São Paulo, meer dan 50 Monks werkzaam op het gebied van digital installaties. Dit kunnen shiny projecten zijn zoals Blowing in the Wind, of Samsung’s Galaxy surfboard, maar steeds meer bewegen we ons richting always on retail toepassingen. Daarnaast komt er een grote hoeveelheid digitale billboards aan met hele interessante nieuwe interactiemogelijkheden. We kijken er naar uit om samen met Timo al deze nieuwe mogelijkheden verder te ontwikkelen.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht