T-Mobile genomineerd voor Gouden Oor Award 2013

T-Mobile is opnieuw genomineerd voor een prestigieuze klantenservice prijs: De Gouden Oor Award. De afgelopen jaren investeerde T-Mobile fors in het verbeteren van de klantenservice. Bijvoorbeeld door alle ruim 2000 medewerkers ambassadeur te laten zijn van T-Mobile.

Met de ‘Help de Klant App’ kunnen alle T-Mobile medewerkers klanten in hun privé omgeving snel helpen. Klachten of vragen die via deze app worden ingediend worden behandeld door een speciaal team dat zorgt voor oplossingen. Deze en andere maatregelen om de klachtafhandeling en klantenservice te verbeteren leidde tot een verdrievoudiging van de klanttevredenheid. T-Mobile ziet de nominatie voor de Gouden Oor Award als compliment voor de servicegeoriënteerde koers en stimulans om te blijven investeren in nog betere service.

Marieke Snoep, Directeur Customer Operations bij T-Mobile: “ We doen er alles aan om klachten snel en goed op te lossen. We zorgen dat onze medewerkers de ruimte krijgen om klanten passende oplossingen te bieden en bespreken de meest voorkomende klachten zelfs in de directie. Feedback van klanten en medewerkers gebruiken we om zaken structureel te verbeteren. De resultaten van ons verbeterprogramma zijn indrukwekkend; de klanttevredenheid over afhandeling van klachten is met ruim 70% gestegen. De tevredenheid over onze gehele dienstverlening is zelfs verdrievoudigd. Ik ben ontzettend trots op alle collega’s die dagelijks gepassioneerd bezig zijn om klanten goed van dienst te zijn. T-Mobile blijft ook in de toekomst volop investeren in onze medewerkers en nog betere service aan onze klanten.”

Over de Gouden Oor Award
In 2006 nam het Platform voor Klachtenmanagers, voorloper van het Gouden Oor Platform, het initiatief een organisatie te kiezen die klachtenmanagement het meest effectief organiseert. De Gouden Oor Standaard is daarbij een van de toetsingskaders. Met deze Award voor een best practice op het gebied van luisteren naar klanten draagt het Gouden Oor Platform bij aan betere bewustwording voor professionalisering van feedback- en klachtenmanagement in organisaties. De Gouden Oor Award wordt jaarlijks uitgereikt.

De winnaar van de Gouden Oor Award 2013 wordt 3 oktober bekend gemaakt.

Over T-Mobile in Nederland
Met ruim 4,5 miljoen klanten is T-Mobile Netherlands, onderdeel van Deutsche Telekom, één van de grootste mobiele telecommunicatiebedrijven voor consumenten en zakelijke klanten. T-Mobile biedt klanten op eenvoudige en aantrekkelijke wijze toegang tot mobiele telecommunicatiediensten en neemt een toonaangevende positie in op het gebied van mobiel internet. T-Mobile Netherlands is actief met de merken T-Mobile, BEN en Simpel. In het jongerensegment werkt T-Mobile samen met MTV Mobile en *bliep. In 2012 werd T-Mobile uitgeroepen tot Beste Werkgever van Nederland. Klik hier voor meer informatie.