TMO-studenten gaan op omnichannel verkenning met ACA en Divide

Eindhoven, Zoetermeer, 16 september 2014 – Softwareontwikkelaar ACA en e-commercebureau Divide zijn dit schooljaar een hernieuwde samenwerking aangegaan met TMO Fashion Business School. In dit kader delen ACA en Divide hun omnichannel expertise met studenten van de hogeschool.

Studenten van TMO Fashion Business School onderzoeken actuele thema’s die relevant zijn voor de hele modebranche. De studenten werken daarmee aan verbinding en kennisoverdracht binnen de branche. “Een van de gekozen thema’s is omnichannel ondernemen. Dit maakt dat ACA en Divide bij uitstek geschikt zijn om inhoudelijk bij te dragen aan ons lesprogramma”, aldus Theo Rauch, directeur bij TMO.

Experts van ACA en Divide verzorgen een werkcollege over uiteenlopende onderwerpen die te maken hebben met omnichannel ondernemen. Onderwerpen die de revue passeren zijn onder andere de integratie van retail en wholesale, de omnichannel consument, het effectief schakelen tussen kanalen, nieuwe manieren van marketing en distributie, samenwerking binnen de keten en nieuwe businessmodellen, zoals vendor managed inventory en the long tail.

Roel de Kock, algemeen directeur bij ACA: “TMO herbergt een groot aantal modeprofessionals in spe. Wij vinden het belangrijk om hen waar mogelijk te helpen kennis te verwerven van actuele brancheontwikkelingen, zodat ze beter voorbereid zijn op de arbeidsmarkt. Door onze expertise met hen te delen kunnen we een verdere professionalisering van de branche helpen te realiseren.”

Over ACA
Het is de missie van ACA om fashionbedrijven beter te laten presteren met behulp van excellente software. Software die hen in staat stelt de crosschannel consument optimaal te bedienen en de onderneming te sturen op basis van betrouwbare managementinformatie. Software die intelligentie herbergt waarmee nee-verkopen tot een minimum kunnen worden beperkt. Alle typen fashionbedrijven kunnen bij ACA terecht. Van pure online spelers tot filiaalbedrijven, van zelfstandige winkels tot crosschannel bedrijven en van merkleveranciers tot wholesalers die hun retailklanten beter willen ondersteunen. ACA bestaat sinds 1983 en heeft meer dan 1.000 bedrijven geautomatiseerd. Meer nieuws over ACA vindt u op www.aca.nl/actueel.

Over Divide
Divide is marktleider in fashion e-commerce en een totaalaanbieder op gebied van e-commerce gerelateerde producten en diensten, zoals e-mailmarketing, mobiele en responsive webshops, crosschannel retailintegratie en advies en begeleiding. Deze oplossingen van Divide zijn naadloos op elkaar afgestemd, alsook op een breed scala aan applicaties van derden. Hierdoor bieden ze ruime kansen en mogelijkheden voor ondernemers met crosschannel ambities. De oplossingen van Divide zijn gebaseerd op een bewezen rendementsprincipe. Hierin staan een slimme projectbenadering, glashelder resultateninzicht en een optimale vindbaarheid op internet centraal. www.divide.nl