Geplaatst door TNO

TNO sluit aan bij Center for Big Data Statistics

TNO heeft zich aangesloten bij het Center for Big Data Statistics dat op 27 september is gelanceerd door het CBS. Het Center for Big Data Statistics (CBDS) gaat de krachten bundelen van nationale en internationale partijen uit de overheid, het bedrijfsleven, de wetenschap en het onderwijs op het gebied van het gebruik van big data-technologie en -methoden voor de statistiekproductie.

Het CBS is een innovatieve speler op het gebied van statistiek en heeft de ambitie traditionele enquêtegegevens aan te vullen met Big Data. TNO onderzoekt binnen het programma “Making Sense of Big Data” hoe Big Data toepasbaar gemaakt kan worden voor industrie en maatschappij. TNO is dan ook verheugd om samen met CBS te werken aan betrouwbare real time indicatoren op basis van Big Data om de besluitvorming bij overheden en bedrijven te ondersteunen.

De samenwerking van TNO en CBS op dit terrein bouwt voort op hun bestaande intensieve partnerrelatie. Zij bundelen al jaren hun expertises om beter en sneller te kunnen inspelen op maatschappelijke ontwikkelingen, door middel van innovatieve data-toepassingen.

TNO is een van de samenwerkende partijen in het CBDS. Andere partners zijn bijvoorbeeld het Zuid-Koreaanse statistiekbureau Kostat, DNB, Wereldbank, KPN, IBM Brightlands Smart Services Campus, Universiteit Maastricht, Zuyd Hogeschool, Open Universiteit en verschillende internationale collega-instituten van het CBS.