Industry Wire

Geplaatst door Traffic4u

Traffic4u introduceert eigen bidmanager

Ontstaan van TrafficSAM

Traffic4u is in 2006 begonnen met het ontwikkelen van TrafficSAM. Door de uitgebreide en internationale campagnes van haar opdrachtgevers, nam de behoefte aan een technologie die het managen van de omvangrijke campagnes kon vergemakkelijken toe. Er is eerst uitgebreid getest met bestaande bidmanagers, die automatisch het gehele biedproces overnamen. “De grote geteste systemen zijn gebaseerd op het black box principe. Het systeem maakt alle beslissingen op basis van vooraf ingestelde rendementsdoelstellingen. Wij zagen dat de meeste adverteerders graag de controle willen behouden en willen leren van hun campagne. Alleen dan kun je de markt out performen en op lange termijn constant meer omzet uit je campagne genereren”, aldus Gert Jan Munneke, directeur van Traffic4u. Om deze adverteerders een goede oplossing te bieden is TrafficSAM ontwikkeld, een intelligent management systeem dat de online marketeer helpt om betere beslissingen te nemen op basis van de inzichten die de technologie verschaft.

Technologie: de toekomst in Search Advertising

Het feit dat het belang van Search Advertising voor bedrijven toeneemt, is intussen al jarenlang een trend. Budgetten groeien, campagnes bevatten steeds grotere hoeveelheden keywords, er wordt geadverteerd in meerdere landen en vaak in meerdere zoekmachines. Met dit toenemende belang, groeit ook het besef dat er moet worden aangestuurd op verschillende bronnen. Veel belangrijke data kan gehaald worden uit het Web Analytics pakket en de Back Office. Door de campagnes mede aan te sturen op bijvoorbeeld daadwerkelijk gerealiseerde omzet, voorraad of beschikbaarheid, worden deze steeds winstgevender, maar ook steeds complexer. Traffic4u verwacht dat marketing intelligence systemen een onmisbare rol zullen krijgen in het managen van online marketing campagnes.

Zelf doen, door een bureau of allebei?

TrafficSAM wordt gebruikt door zowel klanten van Traffic4u, als door adverteerders die hun campagnes volledig in-house managen. Het strategische belang van Search Advertising is voor veel bedrijven zo groot, dat ze meerdere personen in dienst hebben om de campagnes te managen. Een goed voorbeeld hiervan is holidaycars.com. Zij waren dan ook een van de eerste klanten die TrafficSAM gingen gebruiken voor de aansturing van haar campagnes. Robbert Jan Meerpoel, directeur holidaycars.com: “Door het gebruik van TrafficSAM hebben wij nu een directe koppeling met onze reserveringsdatabase, waardoor we exact kunnen inzien hoeveel omzet de campagnes genereren. Eerder was dit een tijdrovende klus, waarbij we veelvuldig gebruikt maakten van excel, nu hebben we met 1 klik alle informatie inzichtelijk.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht