TravelBird stelt nieuwe CTO aan

Amsterdam, 4 September 2014 – Online reisaanbieder TravelBird maakt vandaag bekend dat Philipp Wassibauer is toegetreden tot het bedrijf als Chief Technology Officer (CTO). Met deze aanstelling vult TravelBird het managementteam aan dat onder leiding staat van CEO’s Symen Jansma en Dennis Klompalberts. Wassibauer gaat een belangrijke rol in TravelBird’s technologie strategie spelen waarmee het bedrijf zich opmaakt voor de volgende fase van groei.

De aanstelling van Wassibauer (34) zal een belangrijke rol gaan spelen om het huidige platform nog verder te ontwikkelen. “Philipp brengt een unieke combinatie van ervaring en kennis met zich mee waarmee we TravelBird naar het volgende niveau willen brengen. Hij is niet alleen een zeer ervaren programmeur, maar is naast een goede manager ook een enorm leuk persoon“, aldus Symen Jansma.

IT-Werkgever

TravelBird hoopt met de aanstelling van Wassibauer en de toekomstige ontwikkelingen van het bedrijf, zichzelf op de kaart te zetten als IT-werkgever. Wassibauer heeft ruim 17 jaar ervaring in engineering en is een welbekend gezicht binnen het Django netwerk. “Zijn expertise in Python/Django development maakt hem als manager een voorbeeld voor veel jonge engineers. Met zijn komst hopen wij ons nog beter te positioneren als e-commerce en tech-bedrijf binnen de reisindustrie”, aldus Dennis Klompalberts.

Ervaring

De uit Oostenrijk afkomstige Wassibauer werkte voorheen als Marketing Technology Lead engineer bij het in Berlijn gevestigde GetYourGuide AG, dat zijn voormalige bedrijf Gidsy overnam. Gidsy richtte Phillip samen met de Nederlandse broers Edial en Floris Dekker op in 2011 en werd in April 2013 overgenomen door GetYourGuide AG. Phillip studeerde Computer Science aan George Washington University in Washington DC.

Over TravelBird

TravelBird is een online reisaanbieder met een dagelijks wisselend aanbod, afgestemd op de behoeften van de consument. Door goed te kijken naar wat de consument wil, stelt TravelBird dagelijks een aanbod van verschillende reizen samen. Voor al haar aanbiedingen werkt TravelBird uitsluitend samen met betrouwbare en gerenommeerde partners. Deze expertise heeft in 4 jaar tijd geleid tot 2 miljoen trouwe Nederlandse nieuwsbrieflezers, 400 medewerkers en een dagelijks wisselend aanbod op www.travelbird.nl. TravelBird is momenteel actief in 18 Europese landen. In 2014 wordt een verdrievoudigde groei verwacht.