Tricode start samenwerking met Intershop

Veenendaal, 20140722 — Tricode, de ICT-dienstverlener op het gebied van digital marketing software, is een samenwerking gestart met Intershop, de grootste onafhankelijke leverancier van innovatieve oplossingen voor omni-channel commerce.

Experience-driven commerce

In de huidige markt is het voor bedrijven steeds moeilijker om zich te onderscheiden van de rest. Omdat traditionele concurrerende eigenschappen (zoals product, kwaliteit, prijs en plaats) aan onderscheidend vermogen hebben ingeleverd, wordt de klantervaring tegenwoordig gezien als het meest effectieve wapen in de concurrentiestrijd.

Een positieve klantervaring is van grote waarde voor met name bedrijven die online producten of diensten verkopen. Het stimuleert het online winkelen en bevordert de aankoop.

Tricode ontwikkelt, integreert en beheert software oplossingen waarmee digitale marketeers de customer experience op digitale kanalen kunnen beheren en optimaliseren. Oplossingen zoals Adobe Experience Manager, Magnolia CMS en vanaf vandaag ook Intershop.

De samenwerking

We zijn verheugd om Intershop aan ons portfolio toe te kunnen voegen en voorzien met name marktkansen voor de combinatie Intershop met Adobe Experience Manager” zegt Jasper Mulders, directeur Marketing & Communicatie bij Tricode. Hij legt uit waarom: “Wanneer we Intershop 7 integreren met Adobe Experience Manager, gebruikmakend van Adobe’s e-commerce integratie framework, dan kunnen we onze klanten een op maat te maken oplossing bieden waarmee persoonlijke en rijke winkelervaringen op digitale kanalen kunnen worden gerealiseerd.

Met de software van Adobe en Intershop, kan Tricode haar klanten een geïntegreerde experience-driven commerce oplossing bieden die ondersteund wordt door twee marktleiders.

Udo Rauch, VP Channel, over de samenwerking met Tricode: “Ons netwerk van e-commerce experts die klanten ondersteunen bij het succesvol realiseren van een onvergetelijke en overtuigende commerciële propositie, is blij om Tricode als nieuw lid te mogen verwelkomen. Tricode is een zeer valide keuze voor resultaatgerichte digitale marketeers die hun e-commerce kanaal verder wensen uit te bouwen en optimaal willen inzetten.

Over Tricode

Tricode is een ICT dienstverlener die sinds 1999 Java web development diensten en software oplossingen op maat levert.

Vanuit haar kantoren in Nederland en Macedonië, ondersteunt Tricode diverse klanten in Europa en levert het software oplossingen die nauw aansluiten op de specifieke business en ambities van de klant. Snel, continue en op maat.

Tricode blinkt vooral uit in het ontwikkelen, integreren en beheren van software oplossingen waarmee digital marketeers de customer experience op meerdere digitale kanalen kunnen beheren en optimaliseren.

Meer informatie over Tricode is te vinden op www.tricode.nl/.

Over Intershop

Intershop Communications AG (opgericht in Duitsland in 1992, Prime Standard: ISH2) is de grootste onafhankelijke leverancier van omni-channel commerce-oplossingen. Intershop biedt een high-performance softwarepakket voor internet verkoop, aangevuld met alle noodzakelijke diensten, waaronder online marketing. Intershop fungeert ook als een business proces outsourcing leverancier, waarin het zorgdraagt voor alle aspecten van online retailing tot levering. Over de hele wereld maken meer dan 500 zakelijke klanten, waaronder HP, BMW, Deutsche Telekom, en Mexx gebruik van de oplossingen van Intershop. Intershop heeft haar hoofdkantoor in Jena, Duitsland, en heeft kantoren in de Verenigde Staten, Europa, Australië en China.

Meer informatie over Intershop vindt u online op www.intershop.com.