Trustpilot biedt nu ook productreviews

Amsterdam, maart 2015 – Online review platform Trustpilot lanceert Productreviews. Het bedrijf staat al bekend om haar tools waarmee webshops en andere bedrijven die online producten of diensten leveren klantreviews kunnen verzamelen en analyseren. Voorheen waren dit reviews over de verkoper en het aankoopproces, nu voegt Trustpilot daar productreviews aan toe.

Met de komst van de nieuwe Trustpilot Magento-plugin zijn de productreviews gemakkelijk op de bedrijfswebsite of webshop te integreren. Dit maakt het reviewpakket compleet en creëert meer vertrouwen en transparantie, precies waar Trustpilot voor staat.

Reviews steeds belangrijker

Het online winkelpubliek wil graag voorafgaand aan de aankoop al weten of het product hen zal bevallen. Zij doen dan ook uitgebreid onderzoek naar de verkoper en het product, alvorens tot aankoop over te gaan. Deze potentiële klanten brengen veel tijd door met het lezen van reviews, in bepaalde sectoren tot wel 82%. Voor bedrijven is het dus belangrijk om deze zoektocht te faciliteren en zelf reviews aan te bieden over zowel hun bedrijf als over de producten en diensten die zij leveren.

Sociale bewijskracht

Door de Trustpilot verkoperreviews te combineren met productreviews, bouwen bedrijven eenvoudig en snel aan een portfolio van ‘social proof’, ofwel sociale bewijskracht, voor hun bedrijf, producten en diensten. Dit schept vertrouwen bij de klant, en is bovendien een goede manier om de mening van de klant te weten te komen. Hierdoor krijgen bedrijven ook de gelegenheid om hun aanbod te analyseren en waar nodig te verbeteren.

Eenvoudig en SEO-vriendelijk

Trustpilot maakt het bedrijven gemakkelijk om via een eenvoudige Magento-plugin productreviews op hun website te integreren. De plugin kan binnen enkele minuten geconfigureerd worden – zonder dat de gebruiker daarvoor programmeerkennis nodig heeft. Bovendien worden de productreviews, die via de SEO TrustBox getoond worden, op de website zelf gehost, wat ook de SEO ten goede komt. De productreviews tellen mee als nieuwe, user-generated content, wat voor een hogere ranking op Google zorgt.

Over Trustpilot

Trustpilot is een online review platform en community waar klanten en bedrijven aan de relatie bouwen. Gestart in 2007 en door de enorme behoefte aan deze service snel gegroeid: 90.000 bedrijven hebben inmiddels op basis van 10 miljoen reviews hun Trustscore opgebouwd. Trustpilot is beschikbaar in 24 landen en heeft kantoren in de UK, US, Australië en Denemarken. Trustpilot nodigt klanten, die net een (online) aankoop hebben gedaan, uit om een review te schrijven over hun aankoopervaring. Hierdoor ontstaat een open en onafhankelijke dialoog en bovendien schept dit – op basis van persoonlijke feedback – kansen voor verbetering in de dienstverlening en service.