Twenga haalt 10 miljoen euro op bij Idinvest Partners om haar groei te versnellen

Twenga kondigt aan een financiering te hebben ontvangen van Idinvest Partners om hun e-commerce traffic acquisitie oplossingen op internationale schaal verder te ontwikkelen.

Twenga innoveert online acquisitie

Opgericht door Bastien Duclaux en Cédric Anès in 2006, begon Twenga als de meest volledige shopping zoekmachine op het web met meer dan 400 miljoen producten beschikbaar In de afgelopen 3 jaar heeft Twenga haar positionering radicaal omgegooid door geavanceerde audience acquisitie technologieën te ontwikkelendie toegang verlenen tot de belangrijkste advertentie platformen voor e-commerce.

Midden 2014 heeft Twenga een reeks nieuwe oplossingen gelanceerd om haar meer dan 4000 e-retailer klanten in staat te stellen het rendement van hun online investeringen drastisch te verhogen. Het platform is gebaseerd op het maximaliseren van de ROI en het voorspellen van conversie potentieel. Hierbij wordt gebruik gemaakt van 40 verschillende factoren die het aankooppotentieel van haar bezoekers analyseert en waarbij de performance van begin tot eind nauwlettend gevolgd wordt.

Deze oplossingen zijn in te delen in 2 groepen: Smart LEADS, gericht op het sturen van hoge kwaliteits leads, en Smart SEM, gefocust op het optimaliseren van Paid Search budgetten. Beide oplossingen verhogen drastisch de opbrengst en return on investment (ROI) van webshops.

Twenga heeft met dit nieuwe aanbod reeds meer dan 200 klanten aangetrokken die de afgelopen 6 maanden een significante toename in hun omzet geconstateerd hebben.

“We zijn overtuigd van de doeltreffendheid van onze oplossingen. We hanteren daarenboven een op performance gericht business model dat net zo vernieuwend is is als de technologie zelf. Het vertrouwen van Idinvest, een van de leidende durfkapitalisten in Europa, getuigt van de relevantie van ons business model en strategie.”
– Bastien Duclaux, CEO en Medeoprichter van Twenga

Ambities voor sterke groei op internationale schaal

Deze investering geeft Twenga de mogelijkheid om haar personeelsbestand aanzienlijk uit te breiden en de ontwikkeling van haar acquisitie oplossingen te versnellen. Twenga heeft momenteel 150 medewerkers en verwacht dit jaar 50 nieuwe medewerkers (Ingenieurs, Data Science, Marketing en Sales) in dienst te nemen.

De Franse start-up wil met deze investering ook haar internationale aanwezigheid sterk uitbreiden. Twenga heeft al twee vestigingen in Engeland en Duitsland en zal deze zomer ook kantoren openen in diverse andere Europese landen.

“Idinvest is zeer verheugd om Twenga te begeleiden bij haar internationale strategie. Deze belangrijke investering zal Twenga de mogelijkheid bieden om in een stroomversnelling te raken. Door haar technologieën en algoritmes, zijn we ervan overtuigd dat Twenga een groot groei potentieel heeft.”
– Benoist Grossmann, Managing Partner bij Idinvest.