Tyco Retail Solutions implementeert RFID-oplossing bij 700 Zara-winkels

Tyco Retail Solutions, leverancier van geïntegreerde retail performance- en veiligheidsoplossingen en onderdeel van Tyco Integrated Fire & Security, is voor Inditex Group gestart met de implementatie van de op RFID gebaseerde Inventory Intelligence-oplossing. Inditex Group is één van de grootste fashion retailers ter wereld. De RFID-oplossing wordt toegepast in 700 Zara-winkels in 22 landen.

Voor Inditex is het als klantgerichte retailer essentieel om actueel en accuraat inzicht te hebben in de beschikbare stijlen, kleuren en maten van artikelen. Met dit inzicht kan Inditex de merchandising-strategie en het productassortiment beter afstemmen en zo de beste klantervaring bieden binnen alle Zara-winkels.

Het realtime inzicht in de inventaris biedt ondersteuning aan Inditex’ doelstellingen op het gebied van omnichannel retailing. Het zorgt ervoor dat de juiste producten zich op het juiste moment op de juiste plaats bevinden. Met de RFID-oplossing realiseert Inditex bovendien operationele verbeteringen dankzij verbeterde bevoorradingsprocessen en meer controle over het terugdringen van derving.

Pablo Isla, President van Inditex: “De implementatie van deze moderne technologie is één van de belangrijkste veranderingen ooit in het opereren van onze organisatie.”

Inditex maakt in de Zara winkels gebruik van Tyco’s Sensormatic dual RFID/Acousto-Magnetic technologie (RFID/AM) hard tags en ontkoppelaars. Met deze oplossing profiteert Inditex dus zowel van de voordelen van RFID-technologie als van de bestaande AM technologie voor het terugdringen van derving. Tyco beheert ook het tag-recirculatieprogramma voor Inditex, een kostenbesparende en milieuverantwoorde aanpak die het hergebruik van RFID/AM-tags mogelijk maakt.

Tyco’s oplossingen voor inventory intelligence en diefstalpreventie en de wereldwijde dienstverlening hebben een centrale rol gespeeld in de verbetering van de zichtbaarheid en nauwkeurigheid van Inditex’ inventaris. Tyco’s professionele service-team is een belangrijke samenwerkingspartner bij de implementatie van deze oplossingen binnen Inditex-winkels over de hele wereld.

“Inditex is al jaren een gewaardeerde klant van Tyco en we zijn heel blij om te horen dat de implementatie van onze RFID-oplossing heeft geleid tot belangrijke succesvolle resultaten. Inditex is een toonaangevende retailer in de wereldwijde modebranche en verbetert voortdurend het assortiment om zo klanten aan te trekken. Met het realtime inventaris-inzicht kan Inditex nu op gelijke snelheid blijven met modetrends en tegemoet komen aan de veeleisende behoeften van klanten,” zegt Nancy Chisholm, President bij Tyco Retail Solutions.