Geplaatst door Tyco

Tyco Retail Solutions integreert retail-beveiliging met Sensormatic Synergy

Tyco Retail Solutions presenteert de Synergy-serie, een reeks detectiesystemen voor retail-beveiliging die met elkaar in verbinding staan. De verbinding van meerdere technologieën, zoals RFID, Acousto-Magnetic (AM), Video en Traffic, biedt retailers de kans hun diefstalpreventie naar een hoger niveau te tillen en de totale winkelprestaties te verbeteren.

Veel retailers maken al gebruik van meerdere, individuele technologieën zoals videobewaking en artikelbeveiliging met AM-labels. Synergy verzamelt alle gegevens uit deze bronnen, brengt dit samen in het TrueVUE-rapportageplatform en biedt de retailer daarmee nieuwe, waardevolle inzichten op het gebied van klantgedrag, voorraadbeheer, verlies en diefstal. Retailers kunnen bijvoorbeeld in kaart brengen welk soort items het vaakst worden gestolen of op welke locatie in de winkel vooral diefstal wordt gepleegd. Deze inzichten kunnen redenen zijn om het winkelbeleid aan te passen. De producten uit de Synergy-serie hebben een modern en gestroomlijnd ontwerp en bieden een veelheid aan opties en accessoires.

De Synergy-serie is modulair en dus flexibel in te zetten. Het systeem biedt de volgende voordelen en mogelijkheden:

• Betrouwbare diefstalpreventie, ook in omgevingen met veel lawaai
  • Videocontrole van EAS-alarmen dankzij integratie van bewakingscamera’s
  • Montage van extra camera’s voor de weergave van gedetailleerde close-up-beelden tijdens een alarm
  • Verbeterde opsporing van detectie-onderbrekers en rooftassen
  • Beheer en bewaking van EAS-apparaten op afstand

De inzichten die ontstaan uit de combinatie van gegevens, bieden de volgende kansen:

• Optimaal benutten van winkelvloeroppervlakte
  • Met behulp van traffic-sensoren klantverkeer volgen en meer conversie creëren
  • Verbeterde EAS-waarde met modulaire, verbonden systemen die geschikt zijn voor RFID
  • Energiebesparing van maximaal 90% dankzij de ingebouwde telsensoren, die het EAS-systeem tijdelijk kunnen uitschakelen wanneer er geen klanten door de poortjes gaan

“Onze nieuwste Synergy-serie biedt onze retail-klanten de mogelijkheid om het beste te halen uit hun EAS-investering en tegelijkertijd hun winkel voor te bereiden op Internet of Things en het gebruik van RFID-technologie,” zegt Nancy Chisholm, President bij Tyco Retail Solutions. “Dankzij Synergie kunnen retailers meerdere technologieën naast elkaar gebruiken, bijvoorbeeld in de overgangsfase naar RFID, of omdat ze AM willen blijven inzetten. Met Synergy combineren we de vertrouwde Sensormatic-prestaties en –kwaliteit met nieuwe technologische ontwikkelingen.”