Geplaatst door Oracle

Uitbreidingen op Oracle Sales Cloud helpen salesteams flexibiliteit te vergroten en omzet te verhogen

Om salesteams te voorzien van de processen, middelen en informatie die nodig zijn om de omzet te vergroten, heeft Oracle belangrijke updates doorgevoerd in zijn Oracle Sales Cloud. De nieuwste versie van Oracle Sales Cloud is onderdeel van de Oracle Applications Cloud Release 10 en helpt organisaties om de omzet te verhogen en de efficiency te vergroten. Dat is mogelijk door een vereenvoudigde gebruikservaring op basis van betere analytics, Partner Relationship Management en sectorspecifieke oplossingen.

De manier waarop klanten communiceren met de salesafdelingen van bedrijven is snel aan het veranderen. Uit een recent onderzoek van CEB bleek dat 57 procent van het verkoopproces al voorbij is, nog voordat een klant met het salesteam van een bedrijf heeft gesproken. In deze nieuwe zakelijke omgeving moet een organisatie haar salesteams uitrusten met snelle, gemakkelijke en moderne salestools, die zorgen voor mobiele productiviteit, slim en samenwerkend verkopen en robuuste pijplijncreatie.

Met de nieuwste versie van Oracle Sales Cloud helpt Oracle salesteams bij het vergroten van hun flexibiliteit door betere besluitvorming en meer samenwerking. Een modern, interactief dashboard omvat ingebouwde rapportages en verbeterde visualisaties die salesteams voorzien van inzicht en realtime analyses. Daarnaast profiteren salesprofessionals van de nieuwe Mobile App Designer-tool, waarmee zij op basis van drag en drop intuïtieve rapporten en dashboards creëren. Om het salesproces verder te versterken, biedt Oracle Sales Cloud partners en salesteams de mogelijkheid om veilig te communiceren binnen het Oracle Social Network. Verder zijn de Partner Relationship Management-mogelijkheden verder uitgebreid met rapportages voor optimale realtime analyse.

Om de efficiency te stimuleren en kosten te verlagen, biedt Oracle Sales Cloud nog betere functionaliteit voor sectoren als productie, financiële dienstverlening, consumentengoederen en communicatie. Met sectorspecifieke functionaliteit besparen salesteams tijd door te profiteren van de diepe domeinkennis en de op maat gemaakte applicaties die zijn ontwikkeld om in te spelen op de unieke eisen van salesteams.

“Organisaties moeten hun salesteams voorzien van snelle, gebruiksvriendelijke en moderne salestools om succesvol te concurreren op een wereldwijde markt met zeer hoge klanteisen”, zegt Aaron Shidler, Group vicepresident Product Strategy bij Oracle. “Oracle wil bedrijven helpen bij het opnieuw vormgeven van de salesprocessen door salesprofessionals een moderne cloudoplossing te bieden die inspeelt op de specifieke eisen van de business. Met de nieuwste update binnen de Oracle Sales Cloud helpen we salesteams snel voordelen te halen uit de nieuwste technologie, waardoor ze meer verkopen, meer weten en sterker groeien.”

Oracle Sales Cloud is onderdeel van de Oracle Customer Experience (CX) Cloud. Deze omvat tevens Oracle Marketing Cloud, Oracle Social Cloud, Oracle Service Cloud, Oracle Configure, Price and Quote Cloud en Oracle Commerce Cloud.

Partnerquotes
“Accenture kijkt ernaar uit om met Oracle en de Accenture Oracle Business Group onze klanten te helpen bij het profiteren van de verbeterde gebruikservaring en de nieuwe mogelijkheden die Oracle Cloud Release 10 biedt op het gebied van HCM, CX en ERP”, zegt Terri Strauss, Managing Director, Oracle platform lead bij Accenture.

“Onze klanten zoeken naar oplossingen die dynamische salesorganisaties in staat stellen om inzicht in en realtime analyses van hun prestaties te creëren”, zegt Rubin Mohan, principal bij Deloitte Consulting LLP. “Wij zien belangrijke kansen voor bedrijven om met cloudtechnologie hun activiteiten verder uit te bouwen en kijken ernaar uit om klanten te helpen bij het onderzoeken van de nieuwe uitbreidingen binnen Oracle Sales Cloud.”

=/=/=/=/=/=

Oracle Cloud-oplossingen
Oracle biedt het meest complete portfolio van public, private en managed clouddiensten, zodat klanten zelf een model kunnen kiezen. Oracle Cloud levert verschillende public clouddiensten als DaaS, SaaS, PaaS en IaaS. Oracle biedt ook een uitgebreid portfolio van public clouddiensten om zakelijke private clouds te leveren.

Over Oracle
Oracle biedt een uitgebreide, volledig geïntegreerde reeks cloudapplicaties en platformdiensten. Voor meer informatie over Oracle (NYSE: ORCL): www.oracle.com.

Handelsmerken
Oracle en Java zijn geregistreerde handelsmerken van Oracle en/of zijn dochterondernemingen. Andere namen zijn handelsmerken van hun respectievelijke eigenaren.