Industry Wire

Geplaatst door Unit4

Unit4 lanceert ’s werelds eerste chatbot voor studenten in het hoger onderwijs

Utrecht, 25 oktober 2016 – Unit4, specialist in bedrijfssoftware voor dienstverlenende organisaties, introduceert de eerste studenten chatbot voor het hoger onderwijs: Wanda. Deze nieuwe mogelijkheid is onderdeel van de vernieuwde versie van het Student Managementsysteem van Unit4, waarmee grote onderwijsinstellingen hun studentenadministratie kunnen beheren vanuit de cloud.

Het systeem is gebouwd op Microsoft Azure en maakt gebruik van Microsoft’s Bot Framework en Microsoft Cognitive Services. De chatbot van Unit4 stelt hogescholen en universiteiten in staat om studenten betere onderwijservaringen te bieden en de kwaliteit van de dienstverlening te verhogen.

De chatbot maakt gebruik van platform-as-a-servicecomponenten van Azure, waaronder machine learning, event stream analyse en het verwerken van complexe eventprocessen met oplossingen van Office 365. Unit4 Student Management en andere Unit4-applicaties zijn heel eenvoudig te gebruiken. De messaging-app lijkt op veelgebruikte apps als Facebook Messenger, Skype en WeChat. Hierdoor zijn onderwijsinstellingen in staat om studenten een eenvoudige en herkenbare ervaring bieden.

Unit4 Student Management is een vierde generatie systeem, gebaseerd op tientallen jaren ervaring in het hoger onderwijs. Mede dankzij de ondersteuning door Azure heeft de nieuwste versie nu al alle verwachtingen overtroffen. Momenteel maken miljoenen studenten wereldwijd gebruik van het portfolio van onderwijstechnologieën van Unit4. Dit succes is te danken aan het gezamenlijke aanbod van de twee bedrijven, waardoor het innovatiegat van zo’n tien jaar binnen de wereldwijde Student Information System (SIS)-markt wordt geslecht. Verdere innovatie op het gebied van bots zal dan ook de focus zijn voor de komende jaren.

“Unit4 heeft veel kennis in huis als het gaat om het creëren van engagement onder studenten en biedt de sector via ons platform continue innovatie”, zegt Anthony Salcito, vice president van Worldwide Education bij Microsoft. “Onze wereldwijde economie is afhankelijk van de aanwas van geschoolde arbeidskrachten. Het hoger onderwijs speelt hierdoor een cruciale rol in onze economische voortuitgang. Onderwijsinstellingen die zich dienstverlenend opstellen richting hun studenten en technologische innovatie omarmen, zijn in staat om hun studenten beter klaar te stomen voor de arbeidsmarkt.”

“Het succes van Unit4 onderschrijft dat deze markt naarstig behoefte heeft aan moderne oplossingen”, zegt Ivo Totev, Chief Product Officer bij Unit4. “Bots zullen in de nabije toekomst apps gaan vervangen, omdat ze niet alleen reageren op verzoeken, maar omdat ze ook direct actie ondernemen op basis van bestaande kennis. Deze technologie is daarom ook veelbelovend voor andere sectoren. De mogelijke toepassingen zijn eindeloos. Voorbeelden in het hoger onderwijs zijn er onder meer op het gebied van het verwerken van studieaanmeldingen, aanvragen voor financiële steun, veranderen van studierichting, communiceren met faculteitsmedewerkers en adviseurs en het bijhouden van de academische vooruitgang.”

Unit4 toont de chatbot voor het eerst tijdens EDUCAUSE 2016 dat 26 en 27 oktober plaatsvindt in Californië in de Verenigde Staten.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht